Předjíždějící auto srazilo neosvětleného cyklistu. Ten byl na místě mrtev

Vísky/Číčov – K tragické dopravní nehodě mezi obcemi Číčov a Vísky došlo včera večer. Auto, které během předjíždění vjelo do protisměru, zde srazilo neosvětleného pětatřicetiletého cyklistu.

14.1.2014 AKTUALIZOVÁNO 14.1.2014

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Došlo k čelnímu střetu, cyklista zraněním na místě podlehl. U řidiče jsme provedli dechovou zkoušku na alkohol s negativním výsledkem," řekl policejní mluvčí Jan Koželuh. Podle mluvčí záchranné služby Lenky Ptáčkové měl cyklista mnohočetná poranění.

Na místě se po nehodě tvořily kolony vozidel. „Jeli jsme zrovna z práce, když jsme viděli muže, jak oživuje na poli zraněného," uvedla jedna z přihlížejících. „Ihned jsme spěchali na pomoc, ale řekl, že už volal sanitku," uzavřela. Stejně postupovala i další motoristka. „Pomoc nikdo nepotřeboval, ale pohled nebyl příjemný," sdělila krátce Deníku.

Redakci se také ozval mladík, který u Příkosic cyklistu potkával. „Vůbec jsem ho neviděl. Hned jsem nadával, že není vidět. Když jsem dojel domů zhruba za půl hodiny jsme slyšeli vrtulník. Tak nějak jsem vydedukoval, že to bude on a mé informace se včera ráno potvrdily," uvedl.

Podle prvních odhadů je příčinou nehody nesprávné předjíždění. A to i v případě, že cyklista nebyl osvětlen. "Řidič musí odhadnout, kdy je předjíždění bezpečné. Samozřejmě, že neosvětleného člověka bez reflexních prvků nemůžete ve tmě vidět. Je to svým způsobem souhra nešťastných náhod," dodal Koželuh.

"Vzhledem k tomu, že bydlím v blízké vesnici, zmíněného cyklistu jsem cestou do práce a z práce potkávala velmi často. Vždy jezdil na neosvětleném kole, v tmavém oblečení. V den nehody jsem dotyčného pána viděla ve třičtvrtě na čtyři sedět v obchodním domě v Mirošově a popíjet "lahváč", kolo opřené pře obchodem, což nebyla nijak výjimečná situace," napsala Deníku čtenářka, která bydlí nedaleko místa, kde cyklista přišel o život.

Motorové vozidlo řídil údajně motorista z Plzně – Bolevce. Majitelem auta je společnost sídlící v Německu „Policisté v současné době pátrají po řidiči, kterého auto předjíždělo," uzavřel Koželuh.

Autor: Milan Říský, Jana Vaníková

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE

Bezdomovci Václavu Dražskému hrozí za znásilnění a další trestnou činnost až 10 let vězení.

Družku znásilňoval, pak ji oloupil

Ilustrační foto

V Mýtě úřadoval neznámý zloděj

Sedláčkova výstava v neděli končí

Rokycany - Letní výstava obrazů známého výtvarníka a rokycanského rodáka Aleše Sedláčka se pomalu chýlí k závěru.

Bouřka se silným větrem zaměstnala hasiče v celém kraji

Plzeňský kraj - Hasiči odstraňovali padlé stromy a větve na více než třiceti místech.

Rokycany hostí v 10.15 Horní Břízu

Rokycansko – Druhým kolem pokračují nejvyšší krajské soutěže mužů v kopané.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.