Už dva měsíce závod v Kotelské ulici nabírá nové zaměstnance. Zatím je stav pracovníků ve srovnání s prosincem o čtyřicet vyšší, ale ještě další přibudou. Firma totiž na sklonku května uvedla do zkušebního provozu zcela novou halu.

„Jsem za nové místo moc rád. Zase život vypadá snáze,“ konstatoval jednatřicetiletý mladý muž, který do závodu nastoupil nově a Deníku se představil jako Jaroslav. „Kdo žil nějaký čas v existenční nejistotě, ví, o čem mluvím,“ uvedl. Dodal, že do závodu by rád nastoupil i jeho kamarád. „Změnili mu pracovní smlouvu a dělá teď i na méně hodin. Doufá, že až se nová hala rozjede, místo tu také najde.“

„Původně měla být ještě větší, počítali jsme se sto dvaceti metry délky, ale z důvodu krize jsme ji zatím na polovinu zkrátili s tím, že půjde kdykoli jedenkrát prodloužit. Třicetimetrová šíře je zachovaná,“ zaznělo při předkolaudačním řízení od představitelů společnosti. V čele objektu navíc vznikla ještě třípodlažní správní budova, která má dole technické zázemí, v patře jídelnu i kanceláře a v dalším šatny.

Rozhodnutí o výstavbě přitom padlo před rokem. „Podařilo se rychle zvládnout stavební projekt, rozhodnutí i realizaci. Navzdory nepříznivému počasí v zimě se s ní firma S+H vypořádala dobře. Vlastní stavební práce si přitom vyžádaly pětasedmdesát milionů,“ uvedl ředitel závodu Petr Krob.

Sdělil, že v tom je zahrnutá i trafostanice, dva kompresory a chladicí zařízení, vše kapacitně připravené už na celou původně zamýšlenou halu. „Kvůli zakázce Oppelu jsme váhali, jak stavět, nakonec se dospělo ke zkrácené variantě. Teď už je všechno potvrzené, musíme dodržet termíny náběhu. Přidalo se také zvýšení výroby pro Škodovku,“ informoval ředitel.

Základní stroje jsou na místě a před týdnem zde začali instalovat složitý robot. Dokáže si sám brát ze zásobníku látku, vloží ji do formy, kde se zastříkne plastem, a předá výrobek dále na laserový ořez. „Dříve se vkládal i vybíral polotovar ručně a před ořezem se muselo čtyřiadvacet hodin čekat. Nyní se vše bude dít kontinuálně, bez mezioperací,“ popisoval Krob.

Doplnil, že do konce roku přibudou ještě tři nové vstřikovací lisy a dokonce dvoukomponentní, umožňující vstřikování měkkého i tvrdého plastu současně, takže výsledkem bude výrobek skládající se ze dvou materiálů.

Záměrem závodu je do dvanácti měsíců, až se zaběhnou všechny stroje, požádat o převedení zkušebního provozu na plný. „Ale my to zvládneme dříve,“ je přesvědčený ředitel. V srpnu hodlají přibírat nové tváře.

V. Havránek, B. Šopejstalová