„Začátek s sebou vždycky přináší nějaké problémy, ale nejsou nijak dramatické,“ konstatoval vedoucí personalistiky firmy Hutchinson Samir Poul. Vánoční odstávky využili k údržbě zařízení. „Po stránce technických záležitostí, je vše v pořádku, výroba se rozeběhla dle předpokladu,“ konstatoval technický ředitel Tomáš Franta.

V posledním období minulého roku závod obnovil i nábory zaměstnanců, v současnosti jsou podle vedení ale stopnuty. „Pokračujeme zatím nezměněně v aktivitách, které se závěrem roku jevily jako dobré. Nicméně, momentálně panuje nejistota, jak se budou trhy vyvíjet, jaké budou výhledy. Vědět to budeme až tak během čtrnácti dnů,“ dodal Poul.

V Kovohutích Rokycany během svátků a řízené odstávky zvládli všechny plánované opravy. „Pokud jde o zakázkovou náplň, vzhledem k pokračující recesi není ani na počátku tohoto roku pořád na takové úrovni, že bychom byli spokojeni,“ konstatoval generální ředitel Josef Macháček. „Ve srovnání s prosincem jsme na tom ale trochu lépe,“ porovnával. Stav zaměstnanosti setrvá, noví lidé se nebudou přijímat, ani z pracovního poměru uvolňovat.

„V Železárnách Hrádek probíhaly v posledních dnech roku 2009 standardní opravy a údržba, které děláme vždy během zimní odstávky,“ sdělil mluvčí Jakub Salát. „Od 2. ledna je ze dvou pecí v provozu zatím jedna a jede na plný výkon. O rozběhu druhé pece v Hrádku rozhodne počet nových zakázek v následujícím období roku 2010,“ informoval Pavol Hubočan, výkonný ředitel železárenského holdingu Z-Group.

V závodě Euwe Eugen Wexler zahajovali provoz noční směnou už v neděli 3. 1. Došlo sice hned k poruše u vstřikovací formy, ale to podle vedení není až tak zvláštní jev. Údržba naplánovaná na čas odstávky proběhla podle plánu. „Pokud jde o výrobu, s níž lze do budoucna počítat, třeba Škodovka vzhledem ke skončení šrotovného u Fabií zavádí opět čtyřdenní pracovní týden a dvousměnnou výrobu. S výjimkou Superbu combi a Octavie všechny výroby trochu snižuje,“ oznámil ředitel Wexleru Petr Krob. Je přesvědčený, že opatření automobilového gigantu se jich ale tentokrát tak nedotkne.

Největší dopad by teď byl na agenturní pracovníky, ti ale stejně před koncem roku odjeli domů. Jinak kmenové zaměstnance budeme spíše nabírat, než propouštět,“ sdělil. Závod se totiž připravuje na náběh nových modelů pro BMV a Opel. Podařilo se jim také získat nominaci na novou Octavii. „Budeme připravovat vývoj dílů,“ pochlubil se Krob. U nových projektů ale musí bez ohledu na růst surovin snižovat ceny. „Jinak nám automobilky projekt ani nedají,“ podotkl ředitel.