Železniční most v Prokopově ulici totiž projde úplnou rekonstrukcí, stejně jako most přes Vejprnický potok nebo Vejprnickou ulici. Pro Plzeňany to znamená zejména několik měsíců částečných a úplných uzavírek a komplikace ve veřejné dopravě.

„Jezdím do centra ze Slovan, Doudleveckou a Prokopovou ulicí jezdím hlavně proto, abych se vyhnula Koterovské a dolní části Americké. Tam je to vždycky hodně ucpané,“ vysvětluje Plzeňanka Lenka Jarošová s tím, že se uzavírky trochu obává. „Podle mě to centrum úplně ochromí,“ míní žena. Objízdná trasa pro auta totiž povede přes most Milénia, kolem hlavního nádraží a zpět na Americkou.

Změna se dotkne také trolejbusů č. 10, 13 a 14. „Pojedou na Koterovskou, do Barrandovy ulice a poté třináctka do Šumavské a čtrnáctka a desítka na Americkou,“ upřesnil Jiří Ptáček z Plzeňských městských dopravních podniků. V době úplné výluky, která má trvat do poloviny dubna a při níž bude odstraněna část původního mostu, vynechá autobus č. 35 zastávku u Ježíška a pojede po Americké přímo do Šumavské ulice a k soudu.

Železniční ´trojmost´ v Prokopově ulici je součástí modernizace průjezdu Plzní, v letošním a příštím roce vznikne celkem osm nových mostů, bude položeno více než sedm kilometrů nových kolejí a součástí je i prodloužení podchodů na hlavním nádraží až do Šumavské a Železniční ulice. Investorem stavby za téměř miliardu korun je Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC). „Jde o největší rekonstrukci od války a bude probíhat na několika staveništích zároveň,“ připomněl Václav Šťastný ze SŽDC.

Už příští čtvrtek se zavře Vejprnická ulice pro dopravu nad 3,5 tuny, začíná totiž částečná uzavírka. Ta potrvá do konce listopadu, v průběhu se kvůli stavebním pracím několikrát zavře úplně.

Úplná uzavírka na Vejprnické ulici bude trvat vždy jen dva dny, poprvé na přelomu března a dubna.

Zatímco auta a vozy MHD projedou při částečné uzavírce staveništěm po kolejích, autobusy a kamiony si budou muset zajet po Domažlické k Makru a zadem zpět na Skvrňany. „Znamená to zajížďku zhruba kilometr,“ podotkl šéf krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava. Objízdná trasa se podle něj dotkne několika desítek autobusů veřejné dopravy.

Veškeré stavební práce mají být hotovy do září příštího roku, při pracích na III. tranzitním koridoru Praha – Plzeň – Cheb. „Na zastávce Plzeň – Jižní předměstí vznikne nové čtvrté nástupiště pod Borskou ulicí,“ doplňuje hlavní inženýr stavby Martin Kraus ze SŽDC.