„Vyjížděli jsme z náplavky v Solenicích pod Orlickou přehradou, kde voda měla pouze sedm stupňů. Do večera byl vor sestaven a a provedena zkušební vyjížďka těsně pod Orlickou přehradu," informoval o začátcích plavby Zdeněk Šebelle.

Druhý den skupinka přejela na přehradu Kamýk, kde pomocí zdymadel sjela na Slapskou přehradu. Voda se po cestě oteplila, ale stále to bylo jen slabých dvanáct stupňů. Následující den dorazila ráno za kamarády country kapela Plachťáci.

„Původně jsme chtěli převézt traktorem s plošinovým valníkem pod přehradu a dále pokračovat přes Prahu až do Klecan. Pán co toto převezení provádí byl na dovolené, tak jsme byli nuceni zůstat na Slapské přehradě. Ta měla neuvěřitelných 25,5 stupňů, a voda krásně čistá," prozradil Šebelle.

„Díky příznivému počasí jsme strávili týden legrace a pohody na vodě. Celkem jsme uplavali asi 160 km," prozradil Šebelle. Vor byl postaven před 18 lety na duších, byl lámací a jezdili s ním Berounku za pomoci bydel.

Nyní je vor složen ze 3 pontonových dílů, které jsou z polystyrénu. Spodní část plováků je pro jistotu ještě kryta palubkami. Na zhotovení a vylepšení, dnes už takřka legendárního plavidla, mají největší podíl Karel Záhora starší, Karel Záhora mladší, Petr Záhora a Jaroslav Richtr, kteří vyrobili všechny důležité strojní části.