Na ně má totiž vliv naplněnost tříd žáky. Následné sestavování rozvrhů je potom často matematickým rébusem. Leckteré ZŠ s tím právě zápasí. Deník zajímalo, zda se vzhledem k vývoji počtu žáků měnilo i případné obsazení devítiletek pedagogy a kde k přesunům došlo.

Ve Strašicích vloni měli dvě deváté třídy, teď bude jedna, a to s 25 žáky. První třída bude rovněž jedna, nastoupit má 21 dětí. Co se týče počtu školáků celkově, je prý skoro stejný. „Sestavu učitelů jsme proto neměnili, je ale pravda, že všichni nemají plné úvazky (pozn.: 22 hodin), což ale bylo už i vloni," sdělila ředitelka Eva Válková. Množství vyučovacích jedno- tek ovšem přes úbytek tříd nabylo tím, že se škola vydala cestou individualizace hodin. „Zapojili jsme se do pro- gramu EU a ve výsledku tak máme finanční prostředky, abychom mohli dělit žáky pro vyučování matematiky, fyziky a chemie. Letos do toho půjdeme už od pátých tříd," vysvětlovala Válková.

V Hrádku oproti loňským 24 prvňáčkům teď nastoupí do ´kašičky´ o jednoho víc. V devítce však namísto loňských 29 zasedne jen 17 žáků. „Vzhledem k tomu, že jedna kolegyně odešla na mateřskou dovolenou, budou mít všichni učitelé plné úvazky. Pokud jde o dělení výuky žáků, přistupujeme k ní u všech angličtin a potom, jelikož šestá třída je početnější, bude se tam vyučovat matematika a český jazyk skupinově," uvedla zástupkyně ředitelky Václava Benešová.

Do Mýta nastoupí první třída v silnější sestavě než vloni, zatím je přijatých pětadvacet dětí. V porovnání s tím je ale v devítce jenom šestnáct kluků a dívek. „Neměnil se však počet tříd, a tím neprořídl ani kolektiv učitelů. U těch, kteří zatím neměli plné úvazky, se je dokonce různými přesuny podařilo hodinově navýšit," sdělila ředitelka Lenka Helešicová.

Zbirožskou ZŠ v červnu opouštěla jedna devátá třída. „Byl to nejslabší ročník, jaký tu vůbec pamatuji," uvedla ředitelka Květuše Horáková. Od září nejstarší žáci zaplní dvě devítky a nejmladší dvě kašičky. V každé by mělo být po 19 slečnách a mladých pánech. „Protože přiby- la třída, přijali jsme o učitele víc. Aby byly dobré výsled- ky výuky jazyků, dělíme ročníky na skupiny. V případě vý- chov zase naopak počet vyučo- vacích jednotek spojováním spoříme," dodala Horáková.

Dalším školám se budeme věnovat v příštích vydáních.