VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vize budoucnosti: Autobusy pod železnicí

Plzeň – Architekti představují hlavní vlakové nádraží s terminálem pro autobusy., na které by se nemuselo přicházet pod temnými mosty.

5.10.2012
SDÍLEJ:

Terminál by měl spojovat autobusovou a železniční dopravu a omezit přesuny cestujících. Podobně jako v EvropěFoto: MS architekti

Podchody umožňující projít ze Šumavské ulice přímo až k nástupišti. Propojení vlakového nádraží s chystaným autobusovým terminálem. Obchody v nové pasáži. Moderní vlaková nástupiště s hranou ve stejné výši jako je podlaha vagonů – tedy už žádné horolezecké výstupy do vlaku. Tak by mělo vypadat v budoucnu hlavní nádraží v Plzni, pokud se podaří uskutečnit plány architektů. Některé z nich vám představujeme v dalším díle seriálu Deníku Jak může jednou vypadat Plzeň.

„Dnes je nádražní budova díky železničnímu koridoru na náspech odříznutá od města. Když chce člověk projít do budovy nádraží nebo jít směrem na Slovany či do centra, musí vcházet pod temné mosty a je stále atakován auty. Město má, vlastně musí, být pro lidi," shrnuje negativa současného stavu architekt Milan Ševčík ze skupiny MS architekti.

Vize této skupiny řeší právě proto i tento problém. „Vidíme nádražní budovu jako svět propojených funkcí, jako spojnici mezi centrem a Slovany, kam člověk bude rád chodit denně a to nejen na vlak."

Pod kolejištěm by bylo umístěné moderní autobusové nádraží. Oboje by obsluhovala nová budova terminálu, zdi kolejiště by byly osázeny obchodními pasážemi.

Právě spojení autobusového a vlakového nádraží dominuje prezentované vizualizaci, tvůrci chtějí dosáhnout toho, že cestující se nebudou, v případě přestupu, muset plahočit městem. Autobusy by byly navíc, kvůli bezpečnosti a lepšímu dohledu, přístupné pouze přes hlavní budovu terminálu.

„Je dobré vytvořit jeden přestupní uzel a zajistit tak rychlé přestupy mezi dopravními prostředky. Lidé, kteří pouze projíždí, se tak nemusejí trmácet městem. Terminál, tedy místo přestupů, je možné konstrukčně vybudovat a následně jej provozovat. Navíc je výhodné navázání na vnitřní okruh a autobusy by tak snadno mohly odjíždět z města. Vše, jak už to tak bývá, je otázka peněz," shrnuje další z přínosů Ševčík.

Otázka je, kdy by nádraží mohlo podobný vzhled získat. Podle mluvčí Radky Pisturiosové České dráhy momentálně rekonstrukci neplánují neboť mají za sebou obnovu nádražní budovy za 20 milionů korun. SŽDC se k možným termínům rekonstrukce nástupišť nevyjádřila.

Nádraží podle architektů

Chtějí spojit autobusové a vlakové nádraží kvůli lepšímu přestupování
Vytvořili by v novém terminálu obchodní pasáže
Vlakové nádraží by bylo vyvýšeno, autobusy by byly chráněné pod ním
Zlepšila by se celková dostupnost objektu a jeho okolí

Autor: Milan Říský

5.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MIKULÁŠ ZDENĚK První potomek maminky Lenky a tatínka Karla se narodil 16. srpna v 0:32 hodin na Gynekologicko - porodnické klinice v Plzni na Lochotíně. Malý Mikuláš vážil 3510 gramů, měřil 49 cm. Pohlaví miminka znali rodiče dopředu.
5

Koukáme na svět (19. srpna)

Ilustrační foto

Ve Strašicích zmizela Škoda Octavia za sto tisíc korun

Seveřané potrápili Rokycany

Rokycany – Fotbalisté FC nezaváhali ani ve druhém kole krajského přeboru proti Horní Bříze. Seveřané však kousali.

Po čtyřhře mužů se v Alejích představí rodinné páry

Rokycany – Tenisový turnaj ve čtyřhře neregistrovaných hráčů se neuskutečnil v původně plánovaném červencovém termínu. Kvůli nepřízni počasí musel být posunut, ale účast to negativně nepoznamenalo.

Nepojízdný kamion odřízl Rokycany

Rokycany – Trpěliví museli být motoristé, kteří projížděli v úterý odpoledne okresním městem. Na kruhovém objezdu u Železné se porouchal kamion. Doprava v centru zkolabovala.

Kracíkovi role učitele nevadí. Mladým pomůžu rád, říká útočník

Plzeň – Vytáhnout nahoru další mladíky. Úkol pro hokejového útočníka Jaroslava Kracíka, který se po návratu ze zahraničí chystá v mateřské Škodě Plzeň už na třetí sezonu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení