VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vize budoucnosti: Autobusy pod železnicí

Plzeň – Architekti představují hlavní vlakové nádraží s terminálem pro autobusy., na které by se nemuselo přicházet pod temnými mosty.

5.10.2012
SDÍLEJ:

Terminál by měl spojovat autobusovou a železniční dopravu a omezit přesuny cestujících. Podobně jako v EvropěFoto: MS architekti

Podchody umožňující projít ze Šumavské ulice přímo až k nástupišti. Propojení vlakového nádraží s chystaným autobusovým terminálem. Obchody v nové pasáži. Moderní vlaková nástupiště s hranou ve stejné výši jako je podlaha vagonů – tedy už žádné horolezecké výstupy do vlaku. Tak by mělo vypadat v budoucnu hlavní nádraží v Plzni, pokud se podaří uskutečnit plány architektů. Některé z nich vám představujeme v dalším díle seriálu Deníku Jak může jednou vypadat Plzeň.

„Dnes je nádražní budova díky železničnímu koridoru na náspech odříznutá od města. Když chce člověk projít do budovy nádraží nebo jít směrem na Slovany či do centra, musí vcházet pod temné mosty a je stále atakován auty. Město má, vlastně musí, být pro lidi," shrnuje negativa současného stavu architekt Milan Ševčík ze skupiny MS architekti.

Vize této skupiny řeší právě proto i tento problém. „Vidíme nádražní budovu jako svět propojených funkcí, jako spojnici mezi centrem a Slovany, kam člověk bude rád chodit denně a to nejen na vlak."

Pod kolejištěm by bylo umístěné moderní autobusové nádraží. Oboje by obsluhovala nová budova terminálu, zdi kolejiště by byly osázeny obchodními pasážemi.

Právě spojení autobusového a vlakového nádraží dominuje prezentované vizualizaci, tvůrci chtějí dosáhnout toho, že cestující se nebudou, v případě přestupu, muset plahočit městem. Autobusy by byly navíc, kvůli bezpečnosti a lepšímu dohledu, přístupné pouze přes hlavní budovu terminálu.

„Je dobré vytvořit jeden přestupní uzel a zajistit tak rychlé přestupy mezi dopravními prostředky. Lidé, kteří pouze projíždí, se tak nemusejí trmácet městem. Terminál, tedy místo přestupů, je možné konstrukčně vybudovat a následně jej provozovat. Navíc je výhodné navázání na vnitřní okruh a autobusy by tak snadno mohly odjíždět z města. Vše, jak už to tak bývá, je otázka peněz," shrnuje další z přínosů Ševčík.

Otázka je, kdy by nádraží mohlo podobný vzhled získat. Podle mluvčí Radky Pisturiosové České dráhy momentálně rekonstrukci neplánují neboť mají za sebou obnovu nádražní budovy za 20 milionů korun. SŽDC se k možným termínům rekonstrukce nástupišť nevyjádřila.

Nádraží podle architektů

Chtějí spojit autobusové a vlakové nádraží kvůli lepšímu přestupování
Vytvořili by v novém terminálu obchodní pasáže
Vlakové nádraží by bylo vyvýšeno, autobusy by byly chráněné pod ním
Zlepšila by se celková dostupnost objektu a jeho okolí

Autor: Milan Říský

5.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Seniorka pustila ženy na záchod. Přišla o 15 tisíc

Takhle to vypadá, když mají policisté den blbec.
AUTOMIX.CZ
45

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

Volduchy mají zaděláno na postup

Volduchy – Přes konkurenci přátelského utkání Rokycany – Viktoria Plzeň se ve voldušském fotbalovém stánku sešlo ve středu večer 150 fanoušků. Úvodní barážový souboj o krajskou 1. B třídu lákal.

Rokycanská nemocnice si připomněla 60. jubileum

Rokycany – Včerejší oslavy 60. výročí otevření nemocnice v Rokycanech už dopoledne zahájil Den otevřených dveří.

Opustili nás

Rokycansko - V minulém týdnu nás opustili další občané

Strašičtí školáci zdolali Dobřív o dva body

Strašice – Školáci ze čtyř obcí v dosahu strašické devítiletky se utkali včera ve vědomostní, sportovní i zábavné konfrontaci. Role kapitánů se ujali starostové Strašic (Jiří Hahner), Dobříva (Jiří Ondřejíček), Cheznovic (Josef Kolář) a Tění, které vyslaly místostarostu Karla Erbena.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies