„V Jiráskově ulici a před vlakovým nádražím dojíždějící nechávají stát celý den auta. Je pak problém někoho s kufry dovézt třeba na vlak, není kde zastavit. Měla by tam být jen krátkodobá stání,“ je názoru místostarosta Jaroslav Mráz.

„Uvažovali jsme proto, že by se k parkování využila zčásti plocha autobusového nádraží, které patří městu, ale policie měla výhrady. Nelíbilo se jí, že by autobusy a automobily měly jezdit stejným vjezdem,“ uvedl starosta Jan Baloun.

Podle Mráze se nabízí ještě druhá varianta, a sice že by plocha autobusového nádraží sloužila jen pro parkování automobilů. Autobusy by se přestěhovaly do podkovy na náměstí 5. května, tedy před vlakové nádraží.

V současnosti je tam ale dopravní situace už tak dost složitá. „Podobné řešení už tu bylo a nevyhovovalo kvůli nedostatku místa,“ zareagovala místostarostka Marie Hlávková. „Autobusy tam parkovaly, když se v devadesátých letech zprivatizovalo autobusové nádraží. Tehdy ho město nedostalo a vznikl docela problém,“ dodala na vysvětlenou, proč není tomuto řešení nakloněna. Radnice tehdy musela rychle začít jednat o odkupu do vlastnictví a stálo ji to pak asi 16 milionů. V současnosti je tedy plocha města a pronajímá ji ČSAD Autobusy Plzeň.

Kvůli získání policií žádaného dalšího vjezdu na autobusové nádraží rada města rovněž zvažovala možnost využít s ním sousedící areál Rumpoldu. Firma se totiž zčásti stěhuje do bývalých kasáren.

Ve středu dohadování o záležitosti nabralo nenadálý obrat. Starostovi i místostarostce shodně přišly fotografie autobusového nádraží v Jindřichově Hradci. Auta i autobusy tam stojí pohromadě.

„Pro nás je to docela průlomové zjištění. Když to jde jinde, proč u nás ne?“ ptá se Hlávková. Sondovala hned v Hradci na nádraží situaci a zjistila, že mají sice dva vjezdy, ale oba užívají společně autobusy i auta. Starosta zase mluvil s tajemníkem úřadu a vedením odboru dopravy. Zjištěným, ale i dalším, se bude zabývat pracovní schůzka svolaná na příští týden.

Už v týdnu předtím rokycanští radní, aby se záležitost nějak pohnula kupředu, rozhodli, že teď je třeba si nechat poradit od odborníků. Chtějí jim zadat zpracování studie, řešící co možné je a co ne, a jakou cestou bude nejlepší se vydat. „Třeba přijdou i na nějakou další variantu,“ míní Mráz.

Martin Cibulka z dopravního inspektorátu policejního ředitelství v Rokycanech k situaci sdělil: „Oficiální stanovisko jsme ještě nevydali, zatím se uskutečnilo jen předběžné jednání. Naposledy jsme městu oznámili, aby předložilo dokumentaci na stavební úpravy, pak že se vyjádříme,“ informoval dopravní inženýr.