Většina lidí ve snaze ušetřit čekala s nákupem dovolených až na poslední chvíli. Tak zvané Last momenty totiž lze sehnat za nižší cenu oproti původnímu zájezdu. Kvůli současné ekonomické situaci se ale poptávka zákazníků snížila.

To potvrzují i prodejci zájezdů na Rokycansku. „Oproti předchozím rokům letos vůbec nechodí klienti, kteří pracují, nebo pracovali ve fabrikách. Tam je znát velký propad. Kupovat zájezdy momentálně přicházejí hlavně dlouholetí zákazníci. Velký zájem je i letos tradičně o Chorvatsko,“ sdělila majitelka cestovní agentury Inex Rokycany Lenka Svobodová.

„U nás moc velký propad prodeje nemáme, řekla bych, že se spíše snižuje obrat. Protože se prodává méně a nebo klienti přešli na levnější typy dovolených,“ míní pracovnice rokycanského Bohemia Trasu Miluše Skrbková.

Často se ale může stát, že lidé čekají moc dlouho a vybranou dovolenou už pak prostě neseženou. „Sháněla jsem dovolenou na poslední chvíli, ale nabídka byla dost přebraná, asi jsme zaváhali. Letos tak asi s přítelem a kamarády pojedeme na dovolenou sice přes cestovku, ale vlastním autem do Chorvatska, protože to je pro nás nejlevnější řešení,“ myslí si Aneta Hájková.

„Celkově jsme letos zaznamenali meziroční pokles prodejů zájezdů o více než deset procent, v případě leteckých zájezdů je však pokles prodeje ve srovnání s loňským rokem dokonce pětadvacet procent,“ informoval mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.