„Snaha upravit v Rokycanech povrch vozovky asfaltovým postřikem a posypem kamínky mi pořádně zkomplikovala situaci," líčila paní Zdeňka. Jela totiž na kole, ale nedojela. Zjistila, že oba pláště má jako prostřílené. Nepojízdný bicykl s košem plným nákupu byla nucená dostrkat domů.

„I duše byly skrz naskrz proděravělé a plné zapíchaných kaménků, ostrých jako jehličky," popisovala. „Určitě nebudu sama, proto se ozývám. Zmiňovaný postřik se v Pražské ulici objevil v pátek a ve středu jsem si opět všimla silničářů, jak ho zase ve městě zase provádějí. Někdo by se měl o použitý materiálem zajímat," konstatovala.

Na záležitost jsme se informovali v rokycanském provozním středisku Správy a údržby Plzeňského kraje. Pavel Fait nám řekl: „I když popsanou technologii úprav také provádíme, na Pražské jsme nedělali. Vím, že pro Rokycany je teď na městských komunikacích prováděla cizí firma. Nic to ale nemění na faktu, že velikost kamínků je v tomto případě pro všechny předepsaná jednotně, a to dva až čtyři, to znamená od dvou do čtyř milimetrů. Drobná drť se bere z kamenolomů a co se týče provádění údržby, jde o schválený technologický postup," vysvětloval.

K návrhu, zda by nebylo lepší užívat pro fixaci písek, objasnil: „I s tím se pracuje, ale jen tam, kde se silnice takzvaně potí, tedy kde v horku teče asfalt."