„Rodiče kupují pro kluky hlavně auta transformers, velké pracovní stroje a už od léta je žádané cokoli se Spidermanem,“ sdělila Taťána Silbernáglová z rokycanské Rokytky. „U holčiček jsme nezaznamenali žádný nový hit. Stále chtějí klasické barbíny, kočárky a různé doplňky pro ně,“ dodala.

V hračkářství Bemu na Malém náměstí vedou prodejní žebříček piráti z Karibiku, různí roboti a stavebnice. „Je také zájem o samolepky, které děti střádají a vyměňují mezi sebou jako známky. Holčičky si přejí vyškrabávací obrázky,“ uvedla prodavačka Hana Pražská.

Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Rokycanští drobní podnikatelé však žehrají na nedostatek zákazníků. „Letos prodáváme méně než loni, lidé dávají přednost nákupům v okolních supermarketech,“ posteskla si Pražská.

Podle studie poradenské společnosti Deloitte utratí české domácnosti letos o Vánocích celkově více peněz než loni. V některých rodinách ale budou kvůli vyšším cenám energií a potravin zřejmě redukovat své útraty za dárky.