Bezpečnost kolem stále frekventované někdejší státní silnice Praha – Plzeň, která protíná Kařez, se zvýší. Výstavba chodníků začala. Prozatím je však úsekem třeba projíždět s obzvláštní opatrností, provoz je svedený do jednoho pruhu a rychlost snížená na třicítku.

„V současnosti je na programu rekonstrukce první třetiny plánované trasy, a sice od železničního mostu zhruba čtyři sta metrů ve směru na Prahu,“ uvedl starosta Václav Krofta. Doplnil, že dohromady bude mít rekonstrukce chodníků kolem silnice II/605 v Kařeze tři etapy.

První z nich musí být hotová do konce listopadu, a to včetně položení obrubníků, vjezdových úseků a založení travnatých ploch. Finální, tedy nášlapná vrstva komunikace, bude z asfaltu. Rozpočet, který by měl být na první etapu vyčerpaný, představuje asi 6, 5 milionu korun. „Tři a půl milionu jsme dostali ze Státního fondu dopravní infrastruktury, pět set tisíc dáme z našeho rozpočtu a na zbývajících dva a půl milionu jsme si museli vzít úvěr. Po provedení předchozí analýzy nám vyšlo, že pro Kařez je nejvýhodnější jeho čerpání od Komerční banky,“ uvedl Krofta.

Součástí první etapy bude i vybudování dvou nových autobusových zastávek, včetně parkovacích ´zálivů´. Přínosem by podle Kařezských měl být i zpomalovací ostrůvek v centru komunikace. Místní totiž uvádějí, že tím, jak je silnice široká a ještě rovná, s dodržováním předepsané rychlostní padesátky v obci mívají leckteří řidiči problémy. Teď by je k tomu překážka měla přimět.

Starosta také informoval, že realizaci druhé etapy projektu mají naplánovanou na příští rok a poslední až v roce 2013. Přínosem projektu bude i to, že snížením chodník plně vyhovuje standardům pro bezbariérovost.

„O výstavbu chodníků se tu usilovalo už dlouho. Jsem ráda, že bezpečnost kolem státní silnice vzroste a nesetkala jsem se zatím s nikým, koho by to netěšilo,“ podotkla Eva Bozděchová. Kromě toho doufá, že zúžení vozovky přiměje obcí projíždějící řidiče sešlápnout brzdu.