Konečně doopravdy bude. Tedy – zatím jeho první část. Ale začne se. Tento týden má být vyhlášené výběrové řízení na zhotovitele stavby. Tím vlastně de facto už druhé desetiletí chystaný obchvat Rokycany – Hrádek konečně startuje.
 Z trasy celé dopravní zkratky, dlouhé pět a půl kilometru, se bude dělat přibližně třetina.

„Na první etapu jsme požádali o financování z evropských peněz přes Regionální operační program a uspěli jsme,“ informoval vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Jaroslav Vejprava a dodal: „Zmíněný úsek bude propojením rokycanské Šťáhlavské ulice a Veselské. Je dlouhý 17000 metrů a předpokládáme, že s realizací prací by se mohlo začít v červenci až srpnu. Záleží to na průběhu výběrového řízení, tedy nakolik se budou jeho účastnící ve finále chtít odvolávat,“ vysvětlil. „Obecně se teď vyskytuje spousta firem, které dávají odvolání a akce zdržují. Ve Zbiroze nám například půl roku se táhnoucí výběrové řízení zahájení stavby ve finále protáhlo o rok,“ za Správu a údržbu silnic Rokycany, do jejíž kompetence coby organizace kraje spadá i obchvat, objasňovala Jana Mrázová. Podle ní si po dokončení první etapy obchvatu od nadměrného zatížení oddechne ulice Boženy Němcové. „Součástí akce bude i úprava křižovatky u Kovohutí, aby se tam pak zase nadměrná vozidla mohla vrátit na komunikaci vedoucí zatím dále přes Kamenný Újezd do Hrádku. Druhou část obchvatu, včetně mostu přes Pekelský potok, totiž zatím stále nelze stavět. „Nadále tomu brání jeden nevykoupený pozemek v Hrádku, tedy jeho vyvlastnění. Panuje obava, zda se podaří pokračování obchvatu zahájit, než vyprší termín dotací z Evropské unie,“ uvedla Mrázová. Vzhledem k tomu, že jen náklady na první etapu se odhadují na 135 milionů, je to podle mnohých starost více než oprávněná.

„Každopádně bude dobré, až se začne dělat. První etapa sice ulehčí hlavně ulici B. Němcové, ale bude už jasné, že se obchvat dodělá. Přece nevyhodí tolik milionů, aby ho dovedli jen k veselské cestě,“ míní starosta Hrádku Jaroslav Perlík. Stál u zrodu myšlenky vzhledu zmíněné komunikace a ´bojuje´za ni už od roku 1994. Konstatoval také, že prodleva ve výstavbě už hodně poškodila záměr města na budování průmyslové zóny.
„Pro nás je dokončení obchvatu otázkou vnitřní bezpečnosti v obci a zlepšení životního prostředí,“ uvedl Jaroslav z Kamenného Újezda. „Manévrující kamiony, snažící se zákruty vozovku projet, k čistotě ovzduší rozhodně nepřispívají. Navíc výrazně zhoršují bezpečnost na ulici. Zrovna pomalu nejezdí,“ zdůraznil. „ Ohrožují nás i cestou do Hrádku, hlavně je strach o děti,“ míní Vlasta Vasková a poukázala také na zničení nové komunikace z okresního města, rekonstruované před třemi roky. „Stála padesát milionů a už zase aby se další kvůli kamionům vydaly za její opravu,“ shrnul Perlík.