Prasklé vedení vody nadělalo škody a při jejich likvidování se přišlo na daleko závažnější problém se stropem. Jeho řešení si vyžádá spoustu času i peněz. Pro děti a jejich učitele nastalo postupné přemísťování. Předposlední etapa je završená, vče- ra všichni zakotvili ve třídách, které po uskrovnění uvol- nila devítiletka v ulici Míru.

Problémy s působištěm ale neznamenají, že by to děti nějak pocítily na činnosti. Naplno se pokračuje v programu, a to včetně rozvoje komunikačních dovedností.

Tomu mateřinka věnuje už několik let zvýšenou pozornost. „Učení je zacílené jak na prevenci logopedických obtíží, tak na spolupráci s logopedy a speciálními pedagogy z odborných pracovišť," uvedla ředitelka zařízení Eva Blechová. Pochlubila se, že od letošního června na všech praco- vištích organizace (tedy v mateřinkách Školní, Čechova a v Borku) pracují proškolené logopedické asistentky z řad učitelek. Vodítkem je jim speciální projekt školky Od hlásky k mluvenému slovu. Školka jím zareagovala na vyhlášený rozvojový program Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR nazvaný Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání a setkala se s úspěchem. Přes Krajský úřad PK pak i získala finanční podporu. „Ve třídách, které jsou vybavené pomůckami pro logopedickou prevenci, zařadily paní učitelky pravidelné logopedické chvilky do každodenní práce s dětmi," objasňovala ředitelka. Dodala, že zmíněný projekt slouží k nastartování realizace dlouhodobé preventivní péče u dětí předškolního věku.