Jedna z dotazovaných žen, Hana Kalašová, uvedla, že potíže s vyndáváním kočárku mívá především před menšími supermarkety, kam raději autem ani nejezdí, a samozřejmě v centru Plzně. Na parkování před velkými obchodními středisky si nestěžuje, místa tam prý bývá dost, parkovat se dá i v podzemních garážích.

Další dotazované by uvítaly buď rozšíření parkovacích pruhů, nebo více vyhrazených stání. Tento požadavek vyslovily i ženy, které v autě nepřevážejí kočárky, ale jen dětské autosedačky. I pro ně totiž představují úzké mezery mezi auty na přeplněných parkovištích problém. Většina maminek se proto snaží takovým parkovištím vyhýbat, nechávají auta buď doma, nebo parkují mnohem dál, než by potřebovaly.

Dopravní úsek Správy veřejného statku města Plzeň se prý s podobnými stížnostmi ještě nesetkal. Referentka úseku koncepce dopravního inženýrství Michaela Mrázová nám sdělila, že město Plzeň do budoucna určitě neuvažuje o vytvoření vyhrazených stání pro rodiny. Dodala, že kdyby se nějaké stížnosti objevily, mohlo by město o dalších krocích začít uvažovat. Vyhrazená stání pro rodiny se na rozdíl od stání pro invalidy neřídí vyhláškou, provozovatelé parkovišť tedy nejsou povinni je zřizovat.

Maminky, se kterými jsme hovořili, si pochvalovaly tři vyhrazená stání pro rodiny s dětmi například před hypermarketem Globus na Lochotíně. Jednatel Globusu Petr Vyhnálek nám řekl, že vybudování parkovacích míst pro rodiny, invalidy a dokonce bezohledné řidiče bylo součástí koncepce výstavby hypermarketů již od samého počátku před deseti lety, neplynulo tedy z toho, že by si někdo stěžoval na nekvalitní parkování.

Pokud by se současná kapacita vyhrazených parkovacích míst pro rodiny před hypermarkety Globus ukázala jako nedostatečná, společnost by se jejich rozšíření určitě nebránila. Podle mluvčí plzeňských strážníků Jany Pužmanové, je ale značka vyhrazující parkovací místo pro rodiny s dětmi raritou.

„V zákoně taková značka neexistuje. Na soukromém pozemku však může být pod značkou označující parkoviště dodatková tabulka s jakýmkoli textem,“ uvedla s tím, že až dvoutisícovou pokutu lze uložit řidičům, kteří vyhrazené parkovací místo blokují déle než tři minuty, aniž by měli ve voze děti.

To je ale podle ní kamenem úrazu, protože dokazování, zda děti v autě v době příjezdu skutečně byly nebo nikoli, je těžké.

Parkovací stání pro rodiny s dětmi neexistují ani v Rokycanech. Ty se ostatně podle oslovených respondentů potýkají, hlavně v centru, s nedostatkem parkovacích míst obecně. „Místa pro maminky s kočárky, Stálo by to za úvahu,“ řekla místostarostka Marie Hlávková.

Podle osobního názoru rokycanské policejní mluvčí Jany Tomkové ale nejsou taková vyhrazená místa zapotřebí. „Jako řidička vím, že v Rokycanech jsou závažnější problémy. Celé město by potřebovalo víc parkovacích míst,“ řekla Tomková.