Výsledky z českého jazyka a literatury letos pořádně zamíchaly kartami státní maturity. Někteří studenti na Rokycansku s přehledem absolvovali didaktické testy i ústní zkoušky daných předmětů. Těsně před předáváním vysvědčení se ovšem dozvěděli, že v mateřštině neuspěli. Konkrétně neprošly jejich slohové práce. Chystají se proto odvolat na krajský úřad.

Bouře nevole s ohodnocením prací vypukla mezi gymnazisty. „Kdybych si vybral popis pracovního postupu, kde nemusím nijak pracovat 
s tvůrčí invencí, jsem na tom stokrát lépe. Shodli jsme se 
s kolegy, že to byl vlastně záchranný kruh pro tonoucí, takže jsme volili jiné zadání. To se mi ale vymstilo," uvedl student patřící ve škole k velmi dobrým. „S výsledkem se neztotožňuji, proto jsem se odvolal," dodal. Čtyři naši maturanti už svůj nesouhlas písemně formulovali a poslali, jsou nespokojení se známkou," uvedla ředitelka Gymnázia Rokycany Drahomíra Rancová. „Resumé hodnotitele, že někdo vybočil ze zadaného slohového útvaru, a tím neuspěl, je pro absolventy v případě, kdy nevidí opravenou věc, těžko stravitelné. Navíc, když se rozhodli třeba pro článek do novin, u nějž nebylo vymezené, zda má jít o fejeton, reportáž či co, je takový verdikt přinejmenším diskutabilní," dodala.

Na konto uvedeného sporného hodnocení uvedl ředitel CERMATu (Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání) Pavel Zelený následující: „Je dáno nějaké zadání, a to buď naplníte, nebo ne. A v tomto kritériu se nehodnotí, jestli hodně nebo málo. Prostě ano, nebo ne. Jde o minimalizaci subjektivity hodnocení."
Maturanti ze Střední školy Rokycany, Jeřabinová ulice, vyšli ze státní části maturitního klání jen ze ztrátou jediné ´kytičky´. „Naši češtináři z toho měli velikou radost. Skoro vzápětí ji ale vystřídalo rozhořčení z pomluvy, že jsme jim práce z českého a cizích jazyků opravovali," uvedl roztrpčeně Václav Žíla, zástupce ředitele školy. „Je to nesmysl! Ve třídě se žáky nesměl být vyučující aprobovaný v daném předmětu a hned po dopsání prací je převzal pověřený komisař," uzavřel.