VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podchod u rokycanského nádraží je neprůchodný

Rokycany – Kontakt mezi centrem a jihozápadní částí města ztížila optimalizace trati Rokycany – Zbiroh a s ní související rekonstrukce podchodu u nádraží. V současnosti je akce z velké části hotová, ale z podchodu je od prosince přístupná pouze jeho střední část.

23.1.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Alena Šatrová

Do obou okrajových, ať už směrem do centra či na druhou stranu do Dukelské ulice, ale platí zákaz vstupu.

Původní sdělení důvodu zhotoviteli díla, že není vyjasněno, kdo bude o podchod pečovat a přejme za něj zodpovědnost, ale není tak podstatné. Zaznělo to ve čtvrtek odpoledne při schůzce zainteresovaných, svolané do rokycanské radnice. Hlavní je podle nich výskyt problémů, s nimiž se nepočítalo. „Nejde o ničí liknavost ani zanedbání něčeho,“ zdůraznil projektový manažer Jan Mitlöhner ze společnosti Skanska, která má výstavbu v rámci optimalizace trati na starosti. Na obě vyústění podchodů bude potřeba nově zpracovat projekt a podle informací stavbařů se už na tom pracuje.

Při úpravě vyústění podchodu do náměstí a záměru otevřít ho i směrem do parku se po odbagrování zásypu zeminy přišlo na to, že základy zídky směrem k parku „visely ve vzduchu“. Vstup je tedy nutné zcela předělat. „Bude také znova třeba přeložit kabel 22 tisíc voltů, před časem už kvůli stavbě přeložený, aby nově nebránil otevření podchodu do parku. S ČEZ už jsme začali jednat. Sice na ně tlačíme, ale jinak na to mají až půlroční lhůtu,“ informoval za Správu železniční dopravní cesty Milan Bláha, hlavní inženýr stavby optimalizace trati Zbiroh – Rokycany. „Vzhledem k celkové situaci do konce února nestačíme tuto část podchodu dokončit,“ dodal Mitlöhner.

Zapeklitá je situace i na opačné straně. Kvůli vyústění do křižovatky. Je problém směstnat tam zídku lemující schodiště do podchodu s chodníčkem vedoucím od výtahu, zábradlí oddělující je od silnice a zastřešení. „Zábradlí nelze umístit na hranu obrubníku, existují limity,“ upozornil Martin Cibulka z dopravního inspektorátu a měl i další připomínky k řešení. Nakonec se účastníci schůzky vydali dohadovat se o možnostech přímo na místo a vše znova proměřovali.

„Za čtrnáct dnů jsme si dohodli další schůzku. Pro město by bylo bylo výhodné, kdyby se udělala rekonstrukce celé křižovatky, ale s co nejmenšími výdaji pro nás,“ sdělil starosta Jan Baloun.

Zatím se podchodem tedy hned tak oficiálně chodit nebude, i když lidé tak na vlastní riziko činí. „Ze své pozice nesmíme dovolit užívání celého podchodu a není příjemné, když se lidé pohybují skrz. Chápeme ale, že pro ně je neprůchodnost spojky problémem,“ konstatoval Mitlöh– ner. I trpělivost občanů má své meze: „Víme, že se vyskytly problémy a že v mrazech se dělat nedá. Na druhou stranu, chodit tudy chceme, a tak se podchod užívá s tím, že musíme dávat pozor, abychom nespadli. Kdy ho znepřístupnili, bylo by to pro nás špatné,“ uvedla Soňa Štěpánová.

Autor: Božena Šopejstalová

23.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aleš Sedláček na své vernisáži v Rokycanech.

Sedláčkova výstava v neděli končí

Hasiči SDH Horšovský Týn likvidují v sobotu ráno padlý strom u Kocourova
3

Bouřka se silným větrem zaměstnala hasiče v celém kraji

Rokycany hostí v 10.15 Horní Břízu

Rokycansko – Druhým kolem pokračují nejvyšší krajské soutěže mužů v kopané.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Hrádecké fotbalistky rozdrtily Jablonec

Hrádek – Fotbalistky TJ vstoupily do předkola Poháru FAČR razantně.

Hřešihlavští slaví hned dvě jubilea

Hřešihlavy – Ve vesničce na konci okresu se umí patrioti Hřešihlav bavit královsky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení