VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První z železničních mostů padl

Rokycansko -Slibovaná kompletní uzavírka komunikace mezi Holoubkovem a Hůrkami, podcházející vprvní zobcí zčásti ipod železniční tratí, začala skutečně platit. Od soboty.

20.7.2009
SDÍLEJ:

Přestavba železničního mostu v Holoubkově začala. Od soboty tu už doopravdy platí avizovaná uzavírka komunikace.Foto: DENÍK/ Václav Havránek

„Polovina mostu, který to umožňoval je už dole,“ řekl nám v pondělí před polednem Petr Kubrycht z firmy Skanska, jež práce provádí. Do 30. srpna se v rámci optimalizaci železniční trati Zbiroh – Plzeň ale podle Kubrychta postaví nově. „Příští rok,“ dodal, „bude od počátku března uzavírka vyhlášena znova, protože se bude pokračovat rekonstrukcí druhé poloviny trati, a tím i mostu,“ objasnil.

„Všichni víme, že udělat se to prostě musí, ale i tak připomínky k uzavírce jsou. Někteří řidiči také i přes jasné dopravní značení stále zkoušejí, zda by ještě neprojeli, a pak se vracejí,“ sdělil starosta Miroslav Vild. Poukázal i na to, že tak zbytečně dvojnásob křižují hráz rybníka, která je v havarijním stavu.

Kvůli zavážení materiálu a expedici výrobků z opatření neměli radost ani představitelé DCK. „Nakonec si, stejně jako ve firmě Weiler, kde začali v pondělí 20. července s celozávodní odstávkou, vypomohli zčásti vyhlášením dovolených,“ informoval starosta.

Změnou plánu těžby, aby rychle vyvezli z okolních lesů stromy do manipulačního skladu v Holoubkově, si ještě před uzavřením trasy se situací poradili colloredští lesáci. „Pak by se zbytečně najížděly kilometry,“ informoval Josef Lukeš z firemního střediska dopravy. „Nezbude než objíždět přes Rokycany, Pavlovsko a Dobřív na Hůrky. Nebo to vzít přes Kařízek, Cheznovice a po tankovce se vrátit zpět do Holoubkova,“ dodal.

Pro těžší vozy však dopravní uzavírka znamená zhruba pětadvacetiki­lometrovou zajížďku. „Nejbližší objízdná trasa přes Medový Újezd je leda tak pro osobáky. V Meďáku totiž máte výšku viaduktu tři metry dvacet, tam se vyšší náklady nevejdou. A kromě toho – nosnost mostku směrem k Mýtu je pak dvě a půl tuny, což pro kamiony skutečně není,“ posteskl si řidič Martin Nový.

„V Rokycanech–Borku a u holobytů je už na dřív avizované sundavání mostů, a v daných případech i nadjezdů, posunuto až na 15. srpna,“ sdělil místostarosta města Jaroslav Mráz. Příčinou odložení je podle něj zpoždění ve vyřizování objezdových komunikací. Povedou přes dočasně vytýčené a signalizací chráněné železniční přejezdy. „Původně měla do konce listopadu už stát nová přemostění trati. Předpokládáme ale, že i přes zdržení budou ještě letos hotová,“ dodal.

Petr Kalián ze Správy železniční dopravní cesty zpoždění nepovažuje za problém pro celkové dílo: „Stavba, i v souvislosti s výlukami na trati, nabíhala určitým tempem,“ vysvětloval. „Dílčí objekty celkový termín výstavby nijak nenaruší, pro veřejnost se její doba nezmění,“ míní .

Autor: Božena Šopejstalová

20.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Fotbalisté Rokycan B zahajíli vítězně

Obžalovaného přivedla do soudní síně eskorta.
4

Ženu týral tak, že chtěla skočit pod vlak

V Kařezu bourají obecní dům

Kařez – Začátkem týdne začalo v Kařeze, naproti nákupnímu středisku, plánované bourání obecního bytu. K demolici muselo dojít kvůli výstavbě nové hasičské zbrojnice, jíž by překážel.

Hasiči z Podmokel představí nový vůz

Podmokly – Křest vozidla Mercedes Sprinter je v obci na severu přichystán na sobotu.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení