Projekt spolufinancuje Evropský sociální fond a zaštítili jej pedagogové z pražské DAMU a Západočeské univerzity v Plzni. Co čekají jeho účastníci od závěrečného finiše?

„Chtěla bych pokračovat v sociálně psychologickém výcviku a efektivní komunikaci. Zvlášť první z těchto disciplín mi pomáhá zvládat různé situace při výuce,“ řekla Lída Enžlová z Rokycan. Pavlína Fialová zjistila, že lekce efektivní komunikace se jí hodí v práci i v běžném životě. „Je dobré vědět, jak posluchače zaujmout,“ vysvětlila.

Miluši Svěrákové by rozhodně podle jejího mínění prospělo více prostoru pro individuální práci. „V menší skupině je ta možnost pochopit větší,“ řekla s tím, že do projektu vstoupila právě kvůli možnosti učit se v malé skupině. Vysokoškolák Tomáš Jílek tvrdí, že si na semináři uvědomil, že opravdu neumí číst a veřejně prezentovat text. „Budu učit. Teď jsem dělal dva projekty v dalším vzdělávání a už jsem využil poznatky z kurzu dialogického jednání. Zbavil jsem se ostychu,“ konstatoval.

„Není nad možnost pracovat ve dvou. Ti lidé ostatně předají své zkušenosti dál,“ chápe očekávání účastníků jeho koordinátorka Martina Beranová. Spolu s kolegyní Pavlou Sovovou by ráda v závěru prohloubila právě individuální přístup. „Zbývá posledních šest setkání. Během nich by měli lidé pracovat na řeči a sdělnosti a hlubším uchopení disciplín. Výsledkem by měla být aspoň desetiminutová osobní prezentace,“ myslí si Sovová.

Také podle profesorky pražské DAMU Libuše Válkové může kvalitu projevu na startu velmi různorodě připravených účastníků zlepšit vyšší podíl individuální práce.