Rychle se střídaly poté, co byl zastupitelstvu dán na vědomí návrh změny jízdy v podkově u nádraží. Záměrem je vyjíždět na Prahu rovnou, bez objíždění, a také nahradit jeden odbočovací pruh místem pro parkování.

Směsice připomínek byla pestrá. Zvláště, když zastupitelé měli zároveň projednat možnost zdvousměrnění dopravy v Jiráskově ulici či zachování dosavadní jednosměrnosti, v obou případech s novými variantami parkování.

Připomínek byla řada: „Jak se bude po změně v dopravně silně frekventovaném úseku přecházet dětem, vždyť naproti je umělecká škola?“ „Nejen jedna škola, přes vede cesta do více škol. Jiráskovka je dělící tepnou města!“ „Co si počnou invalidní občané?“ „Bude se opravdu lépe jezdit, vždyť…“ debata nebrala konce. A výstup? Zatím se oddálil.

Usnesení pouze říká, že zastupitelstvu byl dán záměr na vědomí a že se otázkami bude znova zabývat stavební a dopravní komise MěÚ. Ta se měla sejít ve středu v půl čtvrté, tedy včera, což se také stalo, ale v době uzávěrky listu přítomní ještě rokovali. Cílem bylo dát radě města doporučení, jakým způsobem pokračovat dál.

Před zahájením schůzky jsme místostarostovi Jaroslavu Mrázovi ještě položili otázku, zda budou v případě prosazení dvousměrnosti Jiráskovy ulice uvažovat i o dříve jim už studií doporučených semaforech. Dokonce je studie pokládá za nezbytnost! „Projekt, o němž jsme se bavili, zatím semafory neřeší,“ dozvěděli jsme se, „ale řízení provozu na křižovatce u sokolovny by se zvážit mělo,“ připustil. Nehody, k nimž totiž v úseku došlo, stejně jako situace při kolapsech na dálnici nelze podle oponentů přehlížet.