Rekonstrukce Železné je rozdělena do tří etap (poslední se uskuteční až příští rok). Prozatím byla hlavním centrem rekonstrukce Pražská ulice. Už tento týden, v souvislosti s přechodem do druhé fáze výstavby okružní křižovatky – jak zní správný název díla – se ale práce přesunou i do Soukenické ulice. Ta byla v pondělí pro dopravu uzavřena a naopak velice čilý ruch zavládl v Jiráskově ulici.

Po druhou etapu výstavby objezdu došlo totiž v celé délce k jejímu zobousměrnění! V Pražské se po čas druhé etapy přesune doprava z levé poloviny do druhé (tedy do pravé ve směru od města), v té době už se zrekonstruovanými sítěmi. Jejich přeměna naopak vypukne v části, po níž se zatím jezdilo.

„Při výkopu nového vodovodu se naráží na spoustu různých sítí – v podobě kabelů a potrubí – které v plánu nefigurují,“ uvedl místostarosta Jaroslav Mráz. „Řešit se to musí na místě, což samozřejmě zdržuje,“ dodal Jiří Hlad z odboru rozvoje města. „Horší je,“ konstatoval místostarosta, „že ani správci sítí o nich nevědí. Podle všeho ty nezanesené sítě už ani nejsou funkční. Při výměně za nové patrně stávající vedení zůstalo v zemi,“ míní Mráz.

Jedním z takových oříšků, který stavbaři právě louskali, je litinové potrubí o průměru 150 milimetrů. Vyskytují se ale i takové překážky, že ve vytýčené trase vodovodu stojí sakura. Tu bylo podle místostarosty nakonec rozhodnuto obejít. „Problémů je třeba řešit dost, ale oficiálně prozatím žádné závažné zdržení hlášené nemáme,“ doplnil Hlad. Termín zahájení druhé etapy to ale nezměnilo.

V Pražské ulici se podle informací poskytnutých odborem rozvoje města do výměny potrubí pustili už i plynaři. Tyhle práce sice do celkového objemu financí na rekonstrukci zahrnuty nejsou, hradí je plně Západočeská plynárenská, ale v harmonogramu se s nimi počítat musí.

„Zatím, podle posledního kontrolního dne, je zdržení asi čtrnáctidenní. Vinu na tom mají špatné podklady správců sítí. Rozvod vody, který měl například jít v metru sedmdesáti, se našel o dva metry hlouběji,“ upřesnila Jana Mrázová ze správy a údržby silnic.

„Z našeho hlediska,“ podotkla, „je pro tento rok asi nejdůležitější, aby se v Pražské a Soukenické ulici, včetně prstence kruhového objezdu, včas stihly položit podkladní vrstvy vozovky a dala se provádět zimní údržba,“ hodnotila.

Další článek Železná začíná, řidiči se potí