V současné době jsou na této trase provozovány klasické motorové vozy. „Z důvodu zvýšené poptávky po přepravě dochází často k posilování souprav o další vůz. To s sebou přináší zbytečné manipulace a ve výsledku pak zdržení, kvůli kterému není možné stihnout přípoj, například v Rokycanech,“ vysvětlila Marcela Benediktová z odboru dopravy Krajského úřadu v Plzni.

Tyto potíže by měly díky Regionovám odpadnout. „Zmodernizovaná jednotka se skládá z motorového a řídícího vozu. Strojvedoucí po dojezdu do cílové stanice jen přejde na opačnou stranu vozidla, aniž by bylo nutné se soupravou jakkoli manipulovat,“ popsala regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Regionovy jsou podle ní navíc částečně nízkopodlažní, takže umožňují snazší nástup maminkám s kočárky, starším nebo obtížně pohyblivým lidem. Součástí je i bezbariérové WC a přebalovací pult pro miminka.

Podle zkušeností některých cestujících, kteří využívají nynější motorový vlak, není tato doprava tou nejpříjemnější variantou. „Do práce se většinou přepravuji autem, ale občas, když jej půjčím manželovi, jedu vlakem. Na krátké vzdálenosti to určitě stačí, vydat se však na delší trasu tímto prostředkem bych opravdu nechtěla. Jsou to už velmi staré motoráčky, rachtají, klepou se, komfort žádný. V zimě je uvnitř chladno, v létě horko. Jediné plus, které podle mě mají, jsou průvodčí. Ti bývají k cestujícím milí a ochotní,“ svěřila se mladá žena, jež se představila jako Kamila. Modernizaci tohoto spoje jednoznačně vítá.

V Plzeňském kraji jezdí v současnosti čtyři Regionovy v okolí Klatov a Domažlic, kde zajišťují až dvě třetiny spojů. České dráhy také uvažují o jejich provozu na trase Chrást u Plzně – Radnice. „Veškeré detaily nového jízdního řádu a nasazení modernizovaných vozidel se finalizují. Podrobné informace ještě zveřejníme,“ ujistila mluvčí Pistoriusová.