Klenba mostu byla sice úzká pro vedení komunikace, ale v roce 2005 diagnostický průzkum ukázal, že staticky je zatím v pořádku. Jinak však byl most extrémně sešlý a počet i druhy závad volaly po celkové opravě. „Ta se měla provádět za úplné uzavírky,“ sdělila Jana Mrázová ze Správy a údržby silnic Rokycany.

Navržena byla rovnou i objízdná trasa přes Dobřív, Hůrky, Holoubkov a po panelové komunikaci, zvané tankovka, do Strašic. „S tím však autodopravci nesouhlasili, takže jsme pro autobusy domlouvali objízdnou trasu vojenským prostorem. Vojáci to ale tehdy nepovolili,“ vysvětlovala Mrázová. „Argumentovali, že by mohlo dojít ke kolizi vojenského výcviku s dopravou a že nelze zaručit využívání trasy pouze autobusy. Padlo tedy rozhodnutí opravovat za provozu, po polovinách,“ objasňovala.

S pracemi se začalo letos, 12. května. Klenba měla být ponechána a vyspravena. Na ní projektant plánoval spřaženou železobetonovou rozšiřující desku, aby svrchní komunikace mohla mít šíři 7,5 metru. Jenže – po odbagrování poloviny vozovky se zřítila levá čelní zeď. „Uzavřeli jsme proto trasu pro dopravu nad tři a půl tuny s tím, že bude umožněn průjezd autobusům. Řidiči kamionů ale zákaz nerespektovali. Po projetí jednoho se zřítila pravá římsa a most byl zcela uzavřen. Práce tím ale mohou probíhat rychleji, namísto v září by mělo být hotovo do konce července,“ sdělila Mrázová.

V současné době se veškerá doprava vede přes objízdnou trasu, to autobusům podle do– pravců činí potíže. Navíc došlo v důsledku objížďky i ke zrušení tří zastávek, a tím dalšímu ztížení cestování.

„Lidé na situaci nadávají, ale co se dá dělat,“ podotkla Edita Kleknerová. „Každopádně je to nepříjemné. Vedle do Hrádku musíte třináctikilometrovou oklikou. Ti, co tam dělají, či zdravotní sestřičky z Mirošova a Janova, dojíždějící denně, jsou teď na tom špatně,“ mínila.

„Můžete se odsud dostat buď přes Cheznovice a Mýto, nebo směrem na Holoubkov, po tankovce,“ konstatoval Karel Šlapák. „Situace má jedinou dobrou stránku, že aspoň tankovku spravili,“ podotkl František Nerad.

„Vzhledem k tomu, že od roku 2005, kdy se připravoval projekt, se názor na zpřístupnění vojenského prostoru ze strany armády změnil, doufáme, že i žádost o průjezd bude nakonec posouzena příznivě,“ věří silničáři.

„A teď si vezměte, že 14. června budou Bahna, kam se sjíždějí lidé z celé republiky. Docela tu panují obavy z dopravní kalamity,“ doplnila Kleknerová.