„Po zvládnutí didaktického testu jsme si v rámci mateřštiny mohli vybírat z deseti témat. Na to jsme měli pětadvacet minut. Šedesát potom na psaní," uvedl Ondra Klein.
„Z češtiny bylo minimum slov, která se musela objevit ve slohu, stanovené na dvě stě. Maximum, myslím, přesně neřekli, ale nesmělo základ moc přesáhnout. Protože jsem si vybral popis pracovního postupu, počet slov mi vyhovoval. Kolegové ale říkali, že by jich potřebovali víc," dodal. Vedle mateřštiny má za sebou už i státní maturitu z matematiky. „Zvolil jsem si ji i proto, že už nebudu muset v jejím případě maturovat ústně. Po zkušenostech bych ale raději volil angličtinu. Na přípravných seminářích jsme totiž probírali věci, z nichž větší část tam nakonec nebyla a leccos mě tedy překvapilo," objasnil. „Problémem je, že dva a půl roku na střední odborné škole se z matematiky dělají věci přizpůsobené speciálně zvolenému studijnímu oboru. Tím jsou na tom proti gymnáziu či lyceu absolventi biti. Maturita z matematiky by se proto pro odborné školy měla lišit," míní učitel Martin Milota. Uvedl také, že ve všech předchozích zkušebních variantách se procvičovala obdobná látky, ve finále byly pak okruhy pozměněné. Trochu paradoxem bylo, že jeden
z maturantů si vybral vyšší úroveň náročnosti a co do témat dopadl lépe než kolegové. Test obsahoval úkoly odpovídající cvičným lekcím. „Podle mě je dobře, že byly zavedené státní maturity, ale mnohé bude třeba ještě dotáhnout," zvažoval.

Více přímo v Deníku.