Nejednou si s ohledem na současné počasí zanadávají třeba řidiči autobusů. Týká se to především těch, kteří jezdí v neklimatizovaných strojích. Ačkoliv dopravci zásobují své zaměstnance dostatkem vody, před horkem se, zvláště kolem poledne, muži za volantem jen těžko schovají. „I když posledních pět let nakupujeme autobusy s chla- dicím zařízením, stále máme i ty staré. V létě je ale výhodou, že díky prázdninovému jízdnímu řádu jsou spoje lépe rozfázované," sdělil za ČSAD Plzeň ekonomický ředitel Jiří Horák. Společnost pro své pracovníky zajišťuje ve vyhrazených místech pochopitelně sodobary. Podle Horákova názoru jsou na tom hůře ti, kteří působí v městské hromadné dopravě. „Pár let jsem jezdil s trolejbusem, pak i autobusem. Člověk musí počítat, že k takovému povolání horko patří, ale v létě to bylo děsivé. Příšerné dusno se absolutně nedalo vyvětrat," zavzpomínal nyní už důchodce Pavel Bureš.

Autodopravce Miroslav Hrouda patří k těm, jež se o své svěřence poctivě starají. „Podle zákoníku práce jim pravidelně poskytujeme tekutiny. Odjezdy spojů jsou ale dané, kvůli počasí se měnit nemůžou," konstatoval dispečer Jan Stejskal. Vyčerpávající jsou hlavně prostoje, kdy se čeká. „Pokud nemají autobusy klimatizace, během jízdy se ještě dá větrat. Horší je to ale o přestávkách. To jsou pak šoféři jako ve skleníku," uzavřel Stejskal.