První Volkswagen Golf byl nástupcem Brouka pro světové trhy, byť výroba legendárního Beetlu s vzadu umístěným motorem běžela v některých částech světa souběžně ještě po několik dalších dekád.

Golf byl každopádně každým coulem modernější a třeba základní koncepce, zahrnující pohonné ústrojí vpředu s pohonem předních kol a dvouprostorovou variabilní karoserii, mu zůstala po osm generací neměnná.

Hyundai Kona Electric se v druhé generaci v mnoha ohledech proměnila
Tiše a ochotně. Test elektrické varianty Hyundai Kona s českým původem

Za pět dekád Golf postupně prošel velkou spoustou modernizací, přinesl mnoho moderních prvků do „segmentu běžných řidičů“ a měl také mnoho podob. Vedle klasického hatchbacku, tedy formy, ve které známe Golf nejlépe, se objevil kombík, ale i MPV Plus a později Sportsvan nebo kabriolet.

Podívejte se na oficiální video s aktuální osmou generací Golfu:

Zdroj: Youtube

Zejména pro americký trh vznikla i tříprostorová verze sedan, prodávaná pod označením Jetta. Golf měl motory benzínové, naftové, hybridní, elektrické, plug-in hybridní, plynové, na jedné straně úsporné, na druhé straně velmi výkonné. Verze GTI se stala velkým jménem na poli hot-hatchů a vrcholná verze R dokonce překročila hranici 300 koní výkonu.

Očekávaná modernizace 

Aktuální osmá generace Golfu se vyrábí od roku 2020 a již za pár týdnů se představí facelift. Ten nepřijde s dramatickými obměnami, ale bude lehkou modernizací v polovině životního cyklu modelu.

Tento koncept Peugeotu se určitě příští rok do prodeje nedostane. Ilustrační snímek
Tolik novinek už dlouho nebylo: Co chystají jednotlivé automobilky pro rok 2024?

Zároveň jde o generaci, která se jako poslední dostane na trh i se spalovacími motory. V září loňského roku se objevily informace, které získal britský magazín Autocar, podle nichž se devátá generace Golfu představí v roce 2028 a bude již čistě elektrická. Nový Golf využije novou platformu SSP a stane se velkým milníkem na naplánované cestě Volkswagenu k ryze elektrické budoucnosti.