Modelová řada GT se objevila coby stejnojmenný model v roce 2019 a jak název napovídá (GT z anglického „Grand Touring“, ve volném překladu „velké cestování“), soustředí se na dlouhé cesty – pěkně se spolujezdcem, zavazadly a v plném komfortu. Přitom ale nezapomíná na dynamické parametry supersportu, což jsou dvě oblasti, které se jen těžko slučují. Pravdou totiž je, že ikonické vozy od Ferrari nebo Lamborghini jsou sice krásné a úchvatně rychlé, ale v denním životě, na cestování a celkově používání na normálních silnicích jsou většinou nevhodné. Jsou extrémně nepohodlné, nepraktické, hlučné…

McLaren GTS, který je vlastně inovovaným GT, slibuje být jiný. Vůz stojí na aktivních tlumičích slibujících spoustu komfortu, aniž by utrpěla ovladatelnost a agilita. Jak je u podobných vozů zvykem, nechybí systém zvedání přední nápravy před překážkami nebo zpomalovacími prahy. Díky tomu GTS zvýší světlou výšku ze 110 na 130 milimetrů, a tento úkon trvá jen čtyři sekundy – o polovinu méně než u původního GT.

Autodrom Most letos oslavil 40 let.
Autodrom Most letos oslavil čtyřicátiny, zavzpomínáme i na hořící Porsche 956

Interiér je komfortní a útulný, samozřejmě doplněný prémiovými materiály, ale nechybí ani dost zásadní prvek – použitelný zavazadlový prostor. Vlastně jsou to prostory dva. Ten hlavní se nachází za posádkou pod elektricky ovládaným proskleným panelem a má velmi solidních 420 litrů objemu. Druhý je potom v přídi auta, pod přední kapotou, a má 150 litrů. S celkem 570 litry je tak McLaren GTS nejpraktičtějším novým supersportem na trhu.

Na druhou stranu se ale pořád jedná o nekompromisní sportovní stroj s ohromujícím výkonem. Základem konstrukce je karbonový monokok, doplněný o lehounkou střechu z recyklovaného karbonu. Díky tomu váží vůz jenom 1 520 kilogramů pohotovostní hmotnosti.

Expedice skupiny Gebrüder Weiss Peak Evolution Team
Se slunečním pohonem na vrchol sopky: Švýcaři stanovili nový výškový rekord

Motor s označením M840TE je dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů za zády posádky, u kterého se podařilo oproti předchozímu modelu zvýšit výkon o 15 koní na výsledných 635 koní. Využijete-li funkci launch control pro co nejrychlejší rozjezd, zvládne vůz se zadním náhonem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou sprint z nuly na sto za 3,2 sekundy. Z nuly na dvě stě mu to zabere 8,9 sekundy a maximální rychlost činí 326 km/h. Veškeré prvky včetně motoru, převodovky a tlumičů lze nastavovat několika jízdními režimy, takže se McLaren umí změnit na pohodlný cesťák, i na okruhovou bestii.

O zastavení se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy, vpředu s kotouči 390 milimetrů a šestipístovými třmeny. Díky nim je zastavení ze stokilometrové rychlosti možné na pouhých 32 metrech.

Bohužel nepadlo ani slovo o ceně, vůz ale každopádně překročí hranici pěti milionů korun bez DPH.