Jak už to u faceliftů bývá, dramatické změny se u osmé generace Golfu neodehrály. Znalci si ale povšimnou nově tvarovaných předních světel, které tvoří spolu s velkou „tlamou“ předního nárazníku dramatičtější a ostřeji řezanou příď. Velkou novinkou je zde i osvětlené logo značky, které doplňuje tenký proužek LED diod přes přední masku. Hlavní světlomety, které mohou být za příplatek adaptivní IQ.Light LED Matrix v nové generaci, si polepšily o nový hlavní světelný zdroj s dosvitem 500 metrů, zadní LED světla pak mají nový vnitřní design. V rámci faceliftu se představily obě karosářské varianty – tedy hatchback i kombík.

Podívejte se na facelift osmé generace na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Uvnitř vozu je největší novinkou displej infotainmentu. Volně stojící dotykový displej, doplněný o dotykové „posuvníky“ ovládání hlasitosti a teploty klimatizace, má úhlopříčku až 32,8 centimetru, nejdůležitější je ale implementace nové generace hlasového ovládání. Dosud známý hlasový asistent „Ida“ umí nově předávat dotazy posádky na umělou inteligenci ChatGPT a svým standardním hlasem zprostředkovat odpovědi. Tuto technologii oznámil Volkswagen před pár týdny na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

Rozsáhlou sadu jízdních asistentů rozšiřuje taky vylepšený asistent parkování. Vedle toho, že má panoramatický parkovací systém a umí si za jízdy změřit parkovací místo, zvládá nově taky samočinné parkování na dálku, pomocí mobilní aplikace. Typicky pro situace, kdy je parkovací místo příliš úzké.

Tesla Model Y
Nejprodávanějším autem Evropy je Tesla Model Y

Pod kapotou se objeví rozsáhlá plejáda motorizací, rozkročená napříč palivy i elektrifikací. K mání budou přeplňované benzínové motory TSI, jejich mild-hybridní verze e-TSI s výpomocí 48V startér-generátoru, naftové motory TDI, ale i plug-in hybridní eHybrid, který ujede 100 kilometrů jen na elektřinu a celkově nabídne kombinovaný dojezd přes 1000 kilometrů. Konkrétní hodnoty výkonů a spotřeb zatím Volkswagen nezveřejnil, u většiny motorů se však bude jednat o stejné parametry jako u verze před faceliftem.

Celkem výrazně si ovšem polepší sportovně laděný Golf GTI. Výkon jeho benzínového dvoulitru se zvýší ze stávajících 245 koní na 265 koní. Postupem času se představí i další deriváty a je otázkou, jak to dopadne třeba s ostrým Golfem R – i ten by mohl oproti stávajícím 333 koním o něco posílit.