Deník se u této příležitosti podíval na statistiky dopravní policie zabývající se nehodami s účastí cyklistů.

Ukázalo se, že bicyklistům jsou do značné míry nebezpeční právě oni sami. Ve dvou třetinách nehod, ve kterých v posledních letech figurovala jízdní kola, byli policií za viníky označeni právě cyklisté. Loni konkrétně způsobili 2,7 tisíce bouraček z celkových 4,2 tisíce.

Cyklisty bude nově nutné objíždět ve vzdálenosti nejméně 1,5 metru
Nová pravidla pro předjíždění cyklistů: Někde bude stačit jen metr

Podobné je to i v případě fatálních následků.

V loňském roce při dopravních nehodách zahynulo čtyřicet cyklistů. V pětadvaceti případech byli za viníky označeni oni sami.

Nejčastějšími příčinami smrtelných nehod způsobených cyklisty bylo nedání přednosti jiným vozidlům (vloni osm obětí), nezvládnutí řízení a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Test předjíždění cyklistů v Mikulově na Břeclavsku.
Test odstupu metru a půl od cyklisty: Raději brzda než plyn

„Z pohledu časového rozložení nehod je nutno konstatovat, že nejkritičtějším časem je třetí až sedmá hodina odpolední. Za nejtragičtější lze označit 15. hodinu, kdy loni při nehodách zemřelo sedm osob,“ píší autoři policejní Ročenky nehodovosti na pozemních komunikacích za rok 2020.

Ze zveřejněných dat také vyplývá, že není radno na kole vyjíždět bez přilby. Loni bylo na silnicích usmrceno 29 cyklistů bez helmy a jen 11 těch, kteří ji měli.