„Od ledna do června jsme řešili dohromady 5937 dopravních nehod. Tedy o 806 nehod méně než loni. Můžeme tedy obecně konstatovat, že počet dopravních nehod klesl. Počet obětí je ale na druhou stranu stejný jako v prvním pololetí loňského roku,“ vysvětlila Václavová.

Nejvíce nehod se odehrálo v Plzni. „Na komunikacích západočeské metropole zemřelo od začátku roku osm osob,“ informovala Václavová.

Černá čísla vykazují také hlavně desítky nehodových úseků. Takto se označují 1 kilometr dlouhá místa silnic I. tříd, na nichž se za jeden rok stane patnáct a více nehod a dále úseky silnic II. a III. tříd s deseti a více nehodami za jeden rok.

Na Plzeňsku takto můžeme jednoznačně označit silnici I/27, část mezi Plzní, Horní Břízou a Kaznějovem, kde je nejčastější příčinou bouraček nesprávné předjíždění a letos zde vyhasly již dva lidské životy. Další problematickou silnicí jsou serpentiny mezi Karlovými Vary a Jáchymovem, zde zemřel letos jeden člověk. Trnem v oku je policistům i jednotřídka I/26 v úsecích Kvíčovice, Holýšov, Ohůčov, Staňkov. Tato silnice letos pohřbila dva lidi. V neposlední řadě upozornila Václavová ještě na úsek Kdyně, Domažlice na silnici I/22, kde byly od ledna zaznamenány tři případy smrti.

Nedání přednosti v jízdě a riskantní předjíždění jsou na těchto silnicích nejčastějšími příčinami kolizí. „Na zmíněné úseky se proto policisté zaměřují více,“ uzavřela Václavová.