„Ozvaly se rány, vlak začal kodrcat a vzápětí prudce brzdit. Byl to ošklivý pocit. Ještě štěstí, že jsme jeli pomalu,“ sdělila nám Veronika Svobodová, která v soupravě seděla.

Asi dva kilometry za Rokycany došlo na trati, která v současné době prochází úpravami, ke kolizi vlaku s bagrem. Stroj svojí lžící zavadil o projíždějícíc vlak. Na místo ihned vyjeli zdravotní i hasičtí záchranáři, ale podle prvních informací i slov průvodčího, který procházel vagony, ke zraněním nedošlo.

„Vně kolejiště vede přístupová cesta na stavbu,“ vysvětloval Leoš Verner, mluvčí společnosti Skanska, která optimalizaci tratě zajišťuje. „Jeden z našich subdodavatelů měl v době průjezdu rychlíku na cestě odstavený traktor–bagr. Lžíce ale, jak se ukázalo, pár centimetrů přečnívala do průjezdního profilu vlaku," dodal Verner.

Příčina a zavinění nehody se nyní šetří. "Vlak naštěsí i kvůli tomu, že projížděl místem stavby, neměl takovou rychlost. Jinak by to možná mělo horší následky. Cestující byli trpěliví, nikdo se nevztekal. Průvodčí nás okamžitě informovali, co se stalo, protože v první chvíli jsme si mysleli, že jsme někoho přejeli," popsala své pocity další z cestujících.

Přibližně po hodině a půl mohl rychlík pokračovat v cestě. Kvůli tomu, že ke střetu došlo v místech, kde kvůli optimalizaci jezdí vlaky jen po jedné koleji, nabraly zpoždění i další spoje.