„Poté, co jsem zjistila, že se po zimě nevejdu skoro do žádné letní sukně, rozhodla jsem se už něco se sebou dělat. Vynechala jsem úplně sladké, zmenšila porce a začala chodit dvakrát až třikrát týdně cvičit,“ svěřila se sedmadvacetiletá Jana Hamplová, která doufá, že se výsledek v podobě alespoň tří shozených kil do léta dostaví.

Alena Monhartová, majitelka Studia 93, doporučuje klientkám, aby dodržovaly vhodný jídelníček a pohyb v rovnováze. „K tomu jsou ideální kurzy zaměřené na snižování váhy. Každému individuálně připravíme cvičební program a rovněž vysvětlíme vše, co se týká správného stravování,“ sdělila.

Podle Jiřího Barzika, majitele Fit a Baru, by neměli návštěvníci nechávat své snažení na poslední chvíli, ale cvičit a rozumně jíst během celého roku. „Klienti žádají hlavně aerobic, pilates a fitbox. Mohou ale také využít rad a odborného dohledu osobních trenérů,“ lákal Barzik. Spolu s dalšími provozovateli fit center odhaduje, že zájem o nabízené aktivity potrvá maximálně do začátku prázdnin.

Touha vypadat v létě co nejlépe motivuje ženy nejen ke cvičení a změně jídelníčku, ale i ke koupi dražších přípravků na hubnutí. „Zájem registrujeme už od Vánoc. Zvýší se většinou v době, kdy se na trhu objeví nový výrobek či na něj začnou platit různé slevové akce,“ sdělila laborantka rokycanské lékárny Farmacum Věra Nimanská, podle které kupují produkty na hubnutí především ženy ve věku třicet až padesát let.

Odborníci však zákaznice upozorňují, aby konzumaci tabletek stejně doplnily dostatečným pohybem a změnily stravovací návyky.