Týká se výstavby plánované haly G, kde firma zamýšlela zavést novou výrobní technologii složitých pryžových hadic, ale při deklarovaném nezvyšování produkce závodu.

„Člověk žasne. Zamítavé červnové stanovisko stavebního odboru města k výstavbě haly – odůvodněné nesouladem rozšiřování firmy s ú– zemním plánem – kraj zruší!“ konstatoval Svatopluk Šplechtna, jeden z mluvčích petičního snažení proti výstavbě. „Co s tím dělat? To otráví každého. K čemu se znovu odvolávat? Dopadlo by to stejně,“ míní.

„Tvrzení, že nebyly připomínky k oznámení o zahájení stavebního řízení je jedna věc, ale dodat by se mělo, že si vyvěšeného oznámení nikdo nevšiml. Objevilo se totiž na úřední desce města přes Vánoce a připomínkovat se mohlo do druhého ledna,“ říká další iniciátor protihalové petice Luboš Šneberger.

Protesty občané vznášeli hlavně proto, že se obávali dalších vulkanizačních dýmů a nárůstu nitrosaminů, majících potenciální rizikovost pro lidský organismus. „Při posledním jednání se zástupcem Hutchinsonu dokonce zaznělo, že v nové hale nebudou autoklávy a bude montážní. Potěšil mě i sdělením, že dlouhodobá strategie společnosti uvažuje o úplném odstranění autoklávů ze závodu a jejich přesunu mimo město. Tady by zbyla jen ta montáž,“ dodal Šneberger.“ Já už nevěřím ničemu. Chtějí to tu zástupci města mít, tak ať mají. My chtěli dobré životní prostředí pro všechny…,“ říká Jitka Šplechtnová. „Proto jsme tomu obětovali tolik času, práce a nervů.“

Pokud jde o město, opravdu přehodnotilo své rozhodnutí. Stalo se tak poté, co 27. 9. 2007 odbor regionálního rozvoje krajského úřadu rozhodnutí stavebního úřadu při MěÚ Rokycany zrušil a vrátil k projednání. „Bylo nedostatečně odůvodněno,“ informovala nás v Plzni Helena Štvánová.

Poté stavební úřad vydal 17. 12. 2007 nové územní rozhodnutí o umístění výrobní haly G v areálu společnosti Hutchinson. K umístění stavby se podle zjištění mluvčího MěU Jana Englera kladně vyjádřily dotčené orgány.

„Nová hala G bude výrobní, ale bez autoklávů. Namísto nich tu budou fungovat čtyři protlačovací linky, kde nevznikají emise,“ sdělil v úterý vedoucí technického úseku závodu Tomáš Franta. Doplnil, že v ní zároveň – v souladu se záměrem čistější výroby v Rokycanech – bude rozšířeno montážní pracoviště.

Zopakoval také zprávu, která zazněla na radnici 16. 4.: Hutchinson se nebrání požadavku občanů na zrušení venkovního parkoviště u závodu. Navíc nechá zpracovat i projekt o přesunu vjezdu do areálu na roh ulic Litohlavské a Klostermannovy.