„Jezdili jsme posledních pět let vždy na dvanáct dní do Chorvatska nebo Itálie. Tento rok ale asi, bohužel, zůstaneme doma. Vůbec totiž netušíme, jak to dopadne s podnikem, v němž oba s manželkou pracujeme. Kdyby jeden z nás dostal výpověď , výrazně by to ovlivnilo náš rodinný rozpočet,“ svěřil se Ladislav Hofman, který je zaměstnaný v automobilovém odvětví.

Podle zástupců cestovních kanceláří a agentur v regionu přibude letos lidí, jež budou čekat, jak jejich finanční situace dopadne. „Klientů nám trochu ubylo. S nákupem zájezdů vyčkávají, myslím, hlavně ti, kteří pracují ve fabrikách,“ sdělila Renata Živná z rokycanské Škody–Avia Tour.

Podobné zkušenosti s letošním prodejem dovolených má i Miluše Skrbková z cestovní kanceláře Bohemia Trans. „Zákazníci, kteří chtějí v létě na rekreaci, vybírají spíše z levnějších variant. Lidé začali poslední dobou měnit své standardy,“ informovala Skrbková.

Majitelé cestovních kanceláří, jež sídlí mimo okres, mluví také o poklesu zájmu o zájezdy na first–minute. „Oproti loňskému roku jsme zaznamenali snížení prodeje provizních zájezdů do zahraničí o téměř dvacet procent,“ uvedla Zuzana Ládrová z plzeňské CA Laguna.

Podle ní jsou nyní ve výhodě prodejci, kteří se orintují na tuzemské pobyty. Poptávku po domácím cestovním ruchu potvrdili i kanceláře z Rokycan.

G. Karníková, M. Šmejkalová