„Minulým úterkem to začalo. Lidé nakupují především kosmetiku, ať už v dárkových balíčcích, nebo samostatně. Oproti minulému roku je ale určitě zájem slabší,“ sdělila Ilona Zeithamlová, vedoucí drogerie Pretty.

Podobné zkušenosti mají i prodejci jiného sortimentu. „Zákazníci už nakupují, měli jsme otevřeno i o víkendu. Poptávka je však rok od roku menší,“ uvedla Hana Pražská, zaměstnankyně rokycanského hráčkářství Bemu. Doufá, že se prodejnost ještě těsně před Vánoci zlepší. „Lidé si oblíbili supermarkety, u nás pak zřejmě dokupují to, co tam nesehnali,“ doplnila.

Nákupy v supermarketech lákají zákazníky nejen na nižší ceny a nejrůznější slevové akce, nabízejí jim i určité pohodlí. „Než abych obíhala ve městě jeden krámek za druhým, raději vyjedu do nákupního centra, kde najdu všechno pod jednou střechou. A to i s kavárnami a místy, kde si můžu dát něco k jídlu,“ svěřila Kateřina Mrázková. Jen jí tam vadí současný čilý ruch, což má na paměti každý rok. „Většinu dárků proto nakupuji v předstihu,“ dodala.