„S ohromujícími rozměry. Délkou padesát metrů a hmotností hodně přes tři sta tun,“ pochlubil se jednatel firmy na Rokycansku Jaroslav Tyc. Maximální obrobek, který může stroj pojmout, bude 39 krát čtyři a půl metru. Přesnost obrábění se odehrává v setinách milimetru.

Centrum za zhruba sto milionů korun tvoří dva na sobě nezávislé portály se souvisle řízenou pětiosou hlavou a 12 tisíci otáčkami za minutu. Unikátní zařízení, díky němuž lze obrábět obří hliníkové díly, bylo určené pro skupinu PPF Petra Kellnera. Přesněji pro dceřinnou firmu společnosti Škoda Transportation ve vítkovické Škodě Vagónka. Firma ho využije k výrobě železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Výrazně navýší produkci včetně nových vlaků. „V posledních letech se nám pod novým vlastníkem daří, a proto investujeme do podniků nejen v naší vítkovické Škodovce, ale i v Plzni a v Šumperku. V Ostravě zdvojnásobíme nejen výrobní plochu, ale také počet zaměstnanců, který vzroste ze 450 na 900,“ říká předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Obráběcí monstrum zabírá plochu poloviny olympijského bazénu. Při výstavbě bylo nutné vykopat tisíc kubíků zeminy (cca 150 nákladních aut materiálu). Stavebníci při budování základu použili 700 kubíků betonu, 40 tun armatury a výztuží. Největším počinem však bylo zasadit 138 betonových pilotů do hloubky devět až jedenáct metrů.

Mýtští zároveň získali kontrakt na dalších pět strojů. Dva z nich mají na sever Moravy dodat ještě v březnu!

Led rozbil policejní vůz.
Led z kamionu rozbil sklo policejního vozu, letěl až na zadní sedačky