Až dvacet procent mohou oproti loňsku kupující ušetřit z ceny ojetého vozu. „Za poslední půlrok šly ceny dolů, někdy až o dvacet procent. Stotisícové auto dnes pořídíte až o dvacet tisíc korun levněji,“ uvedl včera Petr Lukáč z Autobazaru Břasy. Menší zájem je podle něj o vozy se vznětovým motorem.

"Vzhledem k vysoké ceně nafty je momentálně menší zájem o diesely,“ řekl nám Lukáč. „Za tato auta ovšem také zákazník zaplatí méně, jelikož jejich hodnota je nižší,“ dodal odborník.

Poptávka po některé z kategorií automobilů prý nepřevažuje. Naopak stoupá prodejnost dražších vozů. „Po ekonomické stránce jsme na tom o něco lépe, takže lidé mají větší zájem o auta mladší. Často prodáváme vozy vyrobené před pěti až třemi lety,“ zhodnotil. Zájem je podle Lukáče o vozy s klimatizací. Tvrzení, že bez ní jsou vozy takřka neprodejné ale nepovažuje za pravdivé. „Auta s cenou kolem sto padesáti tisíc mají klimatizaci z 90 procent ve výbavě. Pokud ale někdo chce auto levnější, klimatizaci oželí,“ je si jistý.

Jan Brhlík, majitel autobazaru RH Car v Mýtě, není přesvědčen, že by ceny ojetých vozů klesly razantně. „Nemyslím si, že by šly ceny dolů o dvacet procent. Odhaduji pokles tak o pět až deset procent,“ prohlásil. Podle něj je největší poptávka po vozech hodně starých v cenové relaci kolem deseti až patnácti tisíc korun a pak o automobily s rokem výroby 2006 nebo 2007.

Stejně jako v Břasích, tak i v Mýtě pociťují menší poptávku po vozech s dieselovým motorem. „U malých aut už lidé diesely nechtějí. Dříve byly hodně žádané například Peugeoty 206 s dieselem o obsahu 1,5 litru. Teď to tak ale není. U větších vozů, jako je například Ford Mondeo, je ale zájem stále velký. Průměrná spotřeba je mnohem nižší než u benzínových motorů a rozdíl dvou korun na litru nafty lidi netrápí,“ dodal.