Jako vítěz regionálního kola navíc postoupili do celostátního finále, které se uskuteční v úterý 6. února. Vedle hlavní soutěže, kde rozhodlo hodnocení odborné poroty, získali i cenu veřejnosti hlasující na Facebooku.

Zdroj: Youtube

V programu JA Studentská firma, kterou organizuje nezisková vzdělávací organizace JA Czech, se studenti od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod. Jeho součástí je právě i soutěž JA Top logo, kdy je úkolem studentů graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve třicetisekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

Na druhém místě v krajském kole soutěže JA Top Logo skončili gymnazisté ze Stříbra, kteří ve své firmě Woother’s recyklují nepotřebnou kůži z automobilového průmyslu a vyrábějí z ní šperky, klíčenky a další produkty. Třetí příčku obsadili podnikavci z Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy elektrotechnické v Plzni s firmou PowerStand, která nabízí stojany na telefon tisknuté na 3D tiskárně, s funkcí bezdrátového nabíjení.

Provozovatel pálenice na okraji Zbiroha věří v medailovou obhajobu.
Vlastislav Veselý vyrazil dobývat rodné Valašsko s pálenkami ze Zbiroha

Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je o 38 procent více než loni. „Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ dodal Smrž.