Závod Euwe Eugen Wexler provoz zahájil. „Nevracejí se nám ale prázdné bedny, není do čeho dělat,“ posteskl si ředitel Petr Krob. Ze strany odběratelů je tedy odezva malá. „Právě jsem zjistl, že i nová automobilka v Nošovicích bude krátit pracovní týden. Vypadá to, že budeme nuceni sáhnout k dalším opatřením. Prozatím tento pátek nebudeme dělat,“ říká Krob. Do nového roku už závod neprodlužoval některé smlouvy na dobu určitou.

Se zaměstnanci cizích národností a lidmi, co neměli trvalý pracovní poměr, se už během prosince rozloučil třeba i Brgers či Hutchinson, ale i firma Duvenbeck a další. Hutchinson zahájil výrobu 7. ledna. „Není ale stoprocentní,“ uvedl technický ředitel Tomáš Franta, „v pondělí bude management rozhodovat o dalším postupu,“ naznačil.

„Vzhledem ke krizi v automobilovém průmyslu jsme se připravovali na výrazně nižší objemy lednové výroby,“ informoval ekonomický ředitel Borgersu Lubor Ša– backý. Výsledek však dle něj předčil očekávání a ani příští měsíc se požadavky zákazníků výrazně nezlepšují. „Naopak, přetvává trend neustálého snižování poptávky,“ upozornil. Situaci chtějí čelit i zvýšením flexibility výroby, produktivity práce a kvality. „Krátit pracovní týden ještě neplánujeme,“ doplnil.

Lehčí není situace ani pro Kovohutě. „Zakázková náplň je pořád nízká,“ konstatoval generální ředitel Kovohutí Josef Macháček. „Dosud jsme v souvislosti s tím opatření nedělali, ale analyzujeme situaci a není vyloučené, že nějaká omezení budou nutná. Nikdo za současné situace neuzavře dlouhodobé kontrakty, a tak se nějaké plánování velmi těžko dělá,“ dodal.

S pracemi tento týden nezačaly ani železárny. „Provoz v Hrádku ještě stojí, je prodloužená celozávodní vánoční dovolená. Rozebíhat se bude postupně příští týden,“ sdělil mluvčí Miroslav Slaný. Nejprve by se měla rozjet ocelárna, posléze válcovny. Železárny mají podle mluvčího v plánu přejít na plný provoz po půli ledna.