Na informace jak se taková kalamitní situace řeší jsme ze zeptali manažera komunikace a mluvčího Skupiny ČEZ pro západní Čechy Martina Sobotky.

Kolik domácností bez proudu jste evidovali po nedělní bouři a jaký je aktuální stav?

„Po nedělní i úterní bouřce se bouřka, nepočítáme-li krátkodobé výpadky přímo za bouřky, týkala přibližně stejného počtu odběratelů tedy čtyř tisíc."

Kolik vozů vysíláte v kraji do terénu a podle jakého určovacího klíče?

„Vše, co máme k dispozici. Při obnově úseků, kde spadly i stožáry pomáhají nasmlouvané montážní firmy a není v našich silách spočítat, kolik jeřábů, traktorů , domíchávačů betonu a další těžké mechanizace je v terénu. Vozidel jsou desítky. Klíč je takový, že nejdříve se opravují ty poruchy, jejichž odstraněním se obnoví dodávka pro největší počet zákazníků. Tudíž první je porucha, která obtěžuje celý okres. Poslední jsou vedení, která vedou na samotu u lesa. Fígl klíče je i v tom, že odstraněním poruch na vysokém napětí se teprve zjistí, která porucha na nízkém je skutečná. Příklad: do vesnice X vůbec nejde proud, zákazník z obce X hlásí, že nejde proud v ulici Y. Jsou dvě možnosti. Jakmile se obnoví dodávka do X, jde to rovnou i v ulici Y, nebo je ještě porucha na nízkém napětí v ulici Y.

Je nějaký vnitřní předpis, nebo povinnost do jaké doby by měla být závada odstraněna?

Celý rozhovor najdete ve čtvrtečním vydání Rokycanského deníku.