Vlastní restaurátorské práce kamenných božích muk začaly už v roce 2015. Nyní ale restaurátor do horní části sloupu doplnil čtyři obrazy. „Kartuše, obrázky, jsou zakončené tvarem, kterému se říká oslí hřbet. Je spíše obvyklý v Anglii než u nás,“ řekl Deníku plzeňský sochař, malíř a restaurátor Jaroslav Šindelář a popsal, co vlastně znamenají. „Na prvním vyobrazení je postava svatého Josefa, otčíma Ježíše, kterého drží v náručí. Jde o narození a naději lidstva.“

Půl tisíciletí stará boží muka dostala novou výzdobu.Zdroj: Deník / Hříbal AntonínDalší kartuš přibližuje postavu Ježíše přivázanou u sloupu, a symbolizuje boží muka. „Je bičován, na těle má zranění. Obraz je rozdělen na dvě plochy na světlou a tmavou, jako symbolika možnosti různého chování,“ dále vysvětlil restaurátor s tím, že dalším motivem je ukřižování. „Pod Ježíšem jsou dvě postavy muže a ženy, což mohou být jakýkoli dva lidé, kteří s ním jsou v té těžké chvíli, kdy umírá.“ Na čtvrtém obrazu je matka, která má na kolenou mrtvého syna a ruce jsou udělány jako otázka. „Jedna otočená nahoru, druhá dolu a vzadu přísvit naděje,“ doplnil Šindelář.

Tachovský farář Václav Vojtíšek požehnal gotické památce. „Pozoruju ten dav lidí, který každý den jde kolem božích muk na poštu, jdou tam pro dobré ale i pro ty horší zprávy,“ řekl a dodal: „Dole je poliklinika, kam chodíme také pro nějakou tu špatnou zprávu a zde u božích muk můžeme načerpat sílu, abychom to nikdy nevzdali, i kdybychom si sáhli na samé dno.“

Nejdůležitější a nejsložitější bylo podle restaurátora památku staticky zajistit. Střední díl byl částečně rozlomen. V roce 2015 byla památka rozebrána, odvezena do dílny v Plzni, opravena a pak ještě tentýž rok zpět instalována.