Autobusy a trolejbusy už k dopravě na stále se zvětšující Borská pole s průmyslovou zónou, univerzitou, obchodními centry i bytovkami nestačí. Dlouho plánované prodloužení tramvajové trati č. 4 je teď ale dá se říct na dohled.

Plzeň má připraveno vše potřebné a radní ve čtvrtek odsouhlasili, že město může požádat o dotace na stavbu.

Nové koleje měly být podle původních plánů hotové už před několika lety, jenže vše zkomplikovaly výkupy pozemků. „Největší problém jsme měli se státními organizacemi,“ připustil primátor Martin Zrzavecký. „Dnes už je akce připravena nejen po majetkové, ale i po projektové stránce,“ dodal.

MHD dnes na Borská pole denně přepraví z Bor i z centra zhruba 6300 lidí. Většina z nich musí kombinovat tramvaje a autobusy či trolejbusy. Díky trati nebudou muset.

Na Borech má také vzniknout přestupní uzel Kaplířova pro autobusy z Domažlicka a Klatovska propojený s rovněž chystaným velkým záchytným parkovištěm.

Plzeň chce dotace získat ze dvou zdrojů – na trať za 597 milionů korun z Operačního programu Doprava a na přestupní uzel Kaplířova za 64 milionů z Integrovaného regionálního operačního programu.

Podle náměstka primátora Pavla Šindeláře by se mělo do tří měsíců vědět, jestli dotace budou, nebo ne. „Stavět by se pak mohlo na jaře příštího roku,“ uvedl.

Podobně blízko je Plzeň jinému přestupnímu uzlu, který se plánuje pro Šumavskou ulici. Autobusový terminál tam bude sousedit s hlavním vlakovým nádražím. „Právě ho soutěžíme, na začátku září by mělo být jasné, kdo terminál postaví a za kolik.Na začátku příštího roku by investice mohla začít,“ dodal Šindelář.