Neobvyklý začátek školního roku zaznamenala Základní a Mateřská škola Kařez. Tyto dva subjekty, v roce 2003 sloučené, se ´ rozvádějí´.

Ještě předposlední den v roce kvůli situaci rokovali zastupitelé. Zvažování situace týkající se celku se však táhla už delší čas a výsledkem je zmíněný krok. Zřizovatel, tedy obec, se po dohodě s krajským úřadem rozhodl obě části odloučit.

Jinak personálně věc ani vyřešit nemohl, pro odvolání ředitelky a následné vyhlášení výběrového řízení nebyly hmatatelné podklady. V roce 2014, kdy byl podle délky výkonu její funkce k tomu čas, výběrové řízení obecní úřad nevyhlásil, na rok 2020 zastupitelé čekat nechtějí.

„Situace vyvrcholila, komunikační problémy mezi MŠ a ZŠ i nespolupráce už byly neúnosné. Kromě toho místní občané nechtějí dávat děti do naší školy a zastupitelstvo z toho má obavy. Nechceme o školu ani školku přijít," sdělil k záležitosti starosta Václav Krofta. „Zvláště když tu má- me novou obytnou zónu a přibyla řada dětí. Bylo třeba rázně zaujmout stanovisko. Protože v obou školských subjektech jsou i jiné požadavky na vedení interních záležitostí, došli jsme k názoru, že pro ně bude rozdělení i lepší," dodala místostarostka Simona Bejčková. Podotkla, že problémy se táhly už delší čas a pokud jde o vnitřní vztahy, přerostly mez. „Nechtěli jsme déle otálet s řešením," upozornila.

„Ve věci spolupracujeme s krajským úřadem, proběhla jednání a veškeré přípravné práce na rozdělení se daly do pohybu. V souvislosti s tím počítáme s vyhlášením výběrového řízení na ředitele obou celků, kteří by měli začít fungovat od nového školního ro-ku," doplnil. „Dospěli jsme k přesvědčení, že organizačně budou škola i školka lépe fungovat odděleně a že i finančně to bude únosné." doplnila Bejčková.

„Celá záležitost je z pohledu mého i školy a školky velice smutná. Nemyslím si, že mám patent na ředitelování, ani že ho budu dělat věčně, ale stojím si za tím, že dělám svou práci dobře," uvedla současná ředitelka zařízení Ivana Boudová.

Pokud jde o interpersonální vztahy,vždycky jsem se je snažila řešit domluvou a teď mi bylo řečeno, že jsem byla na pracovníky moc hodná. Na posledním zastupitelstvu, kte-rého jsem se účastnila, se také mluvilo o stížnostech rodičů, ale nikdo mi nic konkrétního písemně nepředložil. Stojím si rovněž za tím, že se mi povedlo realizovat ve škole i školce dost projektů, včetně získání dotací a ušetření finančních prostředků," poukázala.

„Situace je zatím dost napjatá, nerada bych se vyjadřovala k podrobnostem," sdělila vedoucí učitelka mateřinky Věra Sekaninová. Míní ale, že vzniklé problémy vycházejí hlavně ze školy. „Máme trochu jiný styl práce, přístup k ní a nároky na děti. Faktem také je, že my s naplněním školky potíže nemáme," podotkla.

V čem je zakopaný pes, že děti už pak na ZŠ plynule nepřecházejí, ukáže až čas. Zda je to v řízení školy či rodiče chtějí posílat starší i mladší ratolest ke vzdělávání do stejného místa a podobně, ukáže až čas.