Od 15. března do 2. července má být uzavřený most přes Berounku! „Ochromilo by to zajištění lékařské služby, cestování školáků i předškoláků, poštu a další instituce. Nehledě na trable motoristů, neboť náhradní varianta přes Zvíkovec znamená bezmála padesátikilometrovou objížďku," uvedl ředitel Domova sociálních služeb Petr Kounovský. Kvůli opravě mostu se už setkali představitelé Liblína, Kozojed, DSS i významný zaměstnavatel, aby hledali východisko. Například v podobě náhradního pontonového mostu. Stanovisko v tomto duchu zaslali náměstkovi hejtmana pro dopravu Pavlu Čížkovi.

Historie: V letech 1927 až 1929 byl v Liblíně postaven most pres Berounku. Stavba železobetonového mostu završila snahu o spojení s Kralovickem na levém brehu, která započala po velké povodni v roce 1872. Je potřeba si uvědomit, že i dnes jsou nejbližší mosty pomerne vzdálené - Liblínský most stojí vzdušnou čarou 14 kilometru od Dolanského mostu u Chrástu a 11 kilometru od mostu pod Zvíkovcem. Projekt mostu byl připravován Zemským výborem v roce 1925 a jeho model byl vystaven i na světové výstave v Miláne. Stavba mostu stála 2,3 miliónu korun; na tento obnos prispěl stát 25 %, země 30 %, rokycanský okres 50 tisíci korun, Liblín 25 tisíci korun, ostatní obce 65 tisíci korun, z fondu na stavbu mostu použito 80 tisíc korun a výpůjčka okresu činila necelých 1,1 miliónu korun.

Čtěte také: Opravy v nemocnici nekončí