Stejně jako loni v listopadu zde probíhal zátěžový test, jenž měřil průhyb konstrukce železničního mostu.

Atraktivní podívanou, která začala už v půl deváté ráno, si nenechaly ujít desítky zvědavých lidí, kteří historické stroje s nadšením sledovali. „Účelem zkoušky je zejména ověření shody provedení hotového mostu s navrhovanými parametry. Očekáváme, že by se most měl pod tímto zatížením prohnout o 35 milimetrů," vysvětlil specialista firmy Metrostav Tomáš Wangler. Zkouška, během níž lokomotivy vytvořily zátěž o celkové hmotnosti 360 tun, dopadla úspěšně.

Technici z Kloknerova ústavu ČVUT, kteří měření prováděli, mohli konstatovat, že se zkouška povedla. Most se prohnul o 26 a 28 milimetrů, což jsou hodnoty, které se vešly do rozmezí, které činí 70 až 105 % ze zmiňovaných 35 milimetrů.

A proč se na testy používají zrovna parní lokomotivy? „Zejména je to proto, že mají více náprav po celé délce lokomotivy, a tak je zatížení rovnoměrně rozděleno na celý most," popsal během zkoušky Weingl.

Testy čekaly ve středu další mosty, kterých se dotkla modernizace trati Plzeň – Rokycany, konkrétně v Mohylové a Potoční ulici. Výluka, která kvůli modernizaci omezila provoz na úseku mezi Plzní a Chrástem, skončí už v pátek.