Maluchář Milan Hanzlik z Horšovského Týna měl čtyři. Maluch se mu zkrátka zalíbil. „Byli jsme na dovolené na Sycheráku a šli jsme se podívat za kamarádem. Tam se mi maluch zalíbil. Později mi kamarád zavolal, že o jednom automobilu ví, tak jsem do toho šel. Koupil jsem si ho a byl jsem šťastný,“ popsal Milan získání prvního fiátka v roce 2012. Aby však měl fiátek reprezentativní vzhled a motor dobře předl, musí mu majitel věnovat péči a čas.

„Rád se jim věnuji. Snažím se, aby byly v pořádku se vším všudy,“ pokračoval Milan, který zašel v originalitě a nápaditosti ještě dál. Jednoho malucha pasoval do role svatebního vozu a pustil se do fiátkové svatby.

„Napadlo mne to úplně jednoduše. Nechtěl jsem nic velkého. Říkali jsme, že pošleme jen rodinu a pár fiátků. Vznikla z toho fiátková svatba, dělali jsme ji na dvoře a ohlasy byly skvělé. Líbilo se to i těm, kteří jezdili kolem.“

Do vozového parku Milana Hanzlika patří i fiat-karavan. „Jsem rád, že ho mám. Je to originální výroba, je těžké ho sehnat, ale povedlo se,“ říká.

Ačkoli se Milan s maluchem nevydal na tak velkou cestu jako Honza Setvín, který jel tímto „mrňousem“s Danem Přibáněm z Indie až do Prahy, potvrdil, že se s fiátkem dá udělat opravdu cokoli. „V jednom jsme měli dokonce gril,“ zmínil.

Na každý pád by na polského fiata nedal dopustit. Navzdory jeho rozměrům se do něj hodně vejde, opravit ho lze i na cestě a především se kolem něj vytváří komunita podobně naladěných lidí.

„Poznáš nové lidi. Slováky, Poláky, Bulhary … je to taková velká rodina a pokaždé se na srazy maluchů velmi těším. Jen škoda, že jich je tak málo,“ řekl na závěr maluchář Milan Hanzlik.