Nahrávají tomu počty nehod. Ač se jich leckde stalo méně než v roce 2011, stále se nedá říct, že by jich bylo málo. Zemřelo při nich 21 lidí.

Na nechvalně proslulé silnici I/27 spojující Klatovy, Plzeň a Most se vloni odehrálo 92 nehod, z toho 56 na severu a 36 na jihu Plzeňska. O nehodu navíc však policisté řešili na jiném velkém tahu, silnici I/26 Karlovy Vary-Plzeň-České Budějovice.

Mapa Plzeňska se zvýrezněním silnic, kde se v roce 2012 bouralo nejčastějiJaké úseky jsou tedy nebezpečné? „Na jižním Plzeňsku je to kromě jiných úsek mezi Losinou a křižovatkou na Rožmitál, lesní úsek okolo skládky Vysoká u Dobřan, Letkovská křižovatka nebo obec Lužany, kde se vloni stalo devět nehod," jmenuje policejní mluvčí Ivana Telekešová.

Na Plzni-severu policisté nebezpečnými úseky nazývají třeba klesání na karlovarské silnici u Hunčic, nájezd na obchvat Třemošné, obchvat samotný i silnici procházející Dýšinou

Oslovení řidiči se shodují, že lidé se k sobě na silnicích chovají stále hůř. „Nejenom k sobě. Dodržování předpisů spoustě lidí nic neříká a některým snad chybí i pud sebezáchovy," míní Jiří Man.

Že na tom řidiči nejsou s chováním nejlépe, potvrzují policejní statistiky. Nejčastější příčinou dopravních nehod byl vloni nesprávný způsob jízdy, který skrývá nedodržení bezpečné vzdálenosti, jízdu v protisměru, nevěnování se řízení a další nešvary.

V Plzni-městě vzrostl vloni v porovnání s předchozím rokem počet usmrcených osob více než dvojnásobně – ze tří na sedm. Na silnicích Plzně-jihu pak oproti sedmi lidem z roku 2011 zemřelo deset osob a na Plzni-severu se tragická číslice devět změnila v jedenáctku. Na Plzni-severu se nejvíce bouralo na silnicích II. třídy. Velký podíl má s 35 nehodami tah II/203 a s číslem 34 silnice II/180.