Další dopravní nehoda se stala v neděli na křižovatce u Němčovic. Vyžádala si několik zraněných. Místní jsou přesvědčeni, že prostor se zdánlivě ideálním výhledem je rizikový!

Kolize se odehrála v neděli po poledni na křižovatce silnice, vedoucí z Břas do Liblína. „Hasiči z Radnic zajistili místo nehody dvou osobních aut. Havarovaná vozidla odtlačili ke krajnici, aby nepřekážela provozu a zametli střepy. O tři zraněné osoby se postarala zdravotnická záchranná služba," sdělila mluvčí HZS Pavla Jakoubková.

Na místo vyjížděli policisté z dopravního inspektorátu Rokycany. Prvotním šetřením bylo zjištěno, že došlo ke střetu osobního vozidla značky Škoda Fabia, které řídil osmapadesátiletý muž jedoucí od Liblína s vozidlem značky Seat Cordoba, které řídil třicetiletý šofér. Ke kolizi došlo v době, kdy starší řidič odbočoval vlevo a řidič v Seatu, který jel za ním, jej předjížděl. Po střetu levé přední části vozidla Seat s levou zadní částí škodovky byl do nemocnice převezený řidič, nezletilá spolucestující ze Škody Fabia a zraněná spolujezdkyně z vozidla Seat. „Celková hmotná škoda na vozidlech byla předběžně vyčíslena na šedesát tisíc korun. Policisté u obou řidičů provedli orientační dechové zkoušky, které byly v obou případech s negativním výsledkem," doplnila mluvčí PČR Hana Kroftová. Jaká je příčina a kdo je viníkem nehody je nyní předmětem dalšího šetření, kterým se budou zabývat dopravní policisté.

Nejedná se o ale první dopravní nehodu v tomto místě. „Nebezpečná křižovatka je už řadu let terčem kritiky obce a místních občanů. Obecní úřad v Němčovicích už několikrát žádal o změnu jejího uspořádání, včetně snížení rychlosti dopravními značkami. Bohužel, jak rokycanský odbor dopravy, tak především zástupci dopravní policie jakékoliv návrhy dosud odmítají," konstatoval starosta Karel Ferschmann.

„Poslední jednání se zástupci dopravní policie, odborem dopravy, projektantem a zástupci SÚS se uskutečnilo před týdnem. Jakékoliv návrhy obce zde byly odmítnuty s odůvodněním na plynulost dopravy, minimální četnost autobusových spojů či množství cestujících. Jsme přesvědčení, že je třeba vyřešit především bezpečné přecházení cestujících, hlavně dětí při vystupování z autobusu na zastávce, která je hned za touto křižovatkou. Dále tvar křižovatky, rozhledové poměry a především snížení rychlosti. Automobily a především pak motocykly zde jezdí velmi často více než stokilometrovou rychlostí a přejít silnici je opravdu někdy o život," uvedl. „Ve všední dny zde projede okolo tisíce kamionů. Budeme dále nečinně přihlížet provozu na této velmi nebezpečné křižovatce? Bude se tento problém řešit až zde dojde ke smrtelným úrazům? Kdo za to bude odpovědný?" uzavřel.