„Akci jsme vyhradili pro první, druhé a třetí třídy," sdělila učitelka Jana Štercliová. „Program se skládal z krátkých přednášek Olgy Tomášů. Hlavně ale děti bavily ukázky práce asistenčních psů, doplněné i dalšími videozáznamy. Uvědomily si více význam vycvičených zvířat pro handicapované, ať už jde o slepecké či asistenční psy," hodnotila pedagožka. Doplnila, že pro zpestření pak kluci a děvčátka pracovali také s tematicky zaměřenou omalovánkou nebo pexesem. Tímto cyklem však téma pro školáky neodeznělo, budou se jím dále zabývat. Někteří mrňousci ale už nyní překvapili všeobecným přehledem. Třeba prváček Ondra Houška, který hned začal povídat, jak pozná slepec- kého psa i jak se k němu a jeho pánovi s bílou holí chovat.
„Prvotní setkání s těžce postiženým u malého človíčka někdy vyvolává rozpaky a silné reakce. Přes psa to ale nějak berou samozřejměji. Dopad snáze vstřebají, začnou se nad skutečností zamýšlet a zajímá je," konstatovala Olga Tomášů z Pomocných tlapek. „Za dobu, co chodíme do škol, vidím, že vzdělávání veřejnosti v tomto směru už od dětského věku je velkým přínosem," dodala. Na hlazení, tedy vlastně canis terapii, s sebou spolu s cvičiteli Renatou Krejčovou a Pavlem Zimou přiváděla čtyřnohé šikuly Koru a Betinu. Kromě toho také společně představili trojici jejich kamarádů teprve ve výcviku. Postupně tak s sebou měli Idu, Freda a Fina, jejichž dovedností se pochlubili. Pro zajíma- vost všichni chundeláči už mají určeného budoucího majitele, jemuž budou pomáhat.
Uhrazením poplatku za absolvování programu a zakoupením propagačních předmětů žáci přispěli na výchovu a výcvik asistenčních psů. „Uvědomili si také, že tím napomáhají zvýšení samostatnosti a sebevědomí postižených," hodnotila Štercliová.