Je málo řidičů a s cestujícími to není o moc lepší, také proto v neděli společnost ČSAD autobusy Plzeň přestala jezdit Z Plzně do Prahy.

Plzeňané mají stále dost možností, jak se do hlavního města autobusem dostat, nicméně o přímé autobusové spojení s Prahou kvůli tomu přišli obyvatelé Domažlic a obyvatelům Klatov zbyl jen jeden dopravce Autobusy VKJ. „Obě doposud provozované komerční nedotované linky 400321 Domažlice – Plzeň – Praha a 431300 Klatovy – Plzeň – Praha budou obsluhovat již jen část trasy mezi západočeskou metropolí a Klatovy respektive Domažlicemi,“ uvedl vedoucí referent dopravy plzeňského ČSAD Zbyněk Hupák.

Z Plzně do Prahy se teď mohou cestující dostat žlutými autobusy společnosti Regiojet, zelenými vozy Flixbusu a také se zmíněnými Autobusy VKJ. Hlavními rivaly jsou Regiojet, s nímž lze z města do města jet už za 69 Kč, a Flixbus, s nímž lze jet i za 49 Kč.

Silou lví, vzletem sokolím! – přehlídka Sokolské župy Plzeňské na Folklórním festivalu
Jako kdysi Tyrš. Plzeňští Sokolové zatloukali hřeby

Jak do Prahy
Z Plzně do hlavního města se lze po silnici dostat autobusy společností Regiojet, Flixbus a Autobusy VKJ. Na železnici slouží od prosince nové Západní expresy Českých drah a další spoje.

Pro ČSAD je prioritou zajistit dopravu pro „dlouhodobé partnery“ – Plzeňský kraj, města a firmy, jimž dopravuje zaměstnance. „Navíc jsme přesvědčeni, že budoucnost dálkových přeprav patří především železniční dopravě. V případě spojení Plzeň – Praha o to více, když v brzké době dojde k otevření ejpovických tunelů a podstatnému zrychlení cesty vlakem,“ dodal Hupák.

Na časovou úsporu, již v prosinci nové tunely přinesou, upozornil portál Zdopravy.cz. „V současnosti vyjíždějí Západní expresy z Prahy hlavního nádraží vždy 33 minut po celé hodině, nově budou vyjíždět 46 minut po celé hodině. V Plzni jsou dvě minuty před celou, od prosince minutu před celou. Doba jízdy se tak zkrátí o 12 minut, z Prahy hlavního nádraží na hodinu a třináct minut, ze Smíchova dokonce jen na hodinu a šest minut. Ve směru z Plzně pojedou expresy vždy v celou hodinu, na Smíchově budou za hodinu a osm minut, na hlavním nádraží za hodinu a šestnáct minut. V případě jízdní doby z Plzně na hlavní nádraží tak jde o zkrácení dokonce o šestnáct minut,“ informoval web.

S velkým posílením významu železniční dopravy počítá do dvou let také Plzeňský organizátor veřejné dopravy POVED. Železnice se stane páteřním systémem veřejné dopravy v kraji, autobusy budou jezdit na páteřních a obslužných linkách, ubude vozů v oběhu a také řidičů, kterých je kritický nedostatek.

Historický víkend v Plzni
FOTO: Plzeň zažila další Historický víkend. Letos i s Masarykem